Opel Insignia, urmasul modelului de clasa medie Vectra pe piata europeana, imprumuta liniile Conceptului GTC (Gran Turismo Coupe) prezentat in 2007 in cadrul Salonului Auto de la Geneva.
Modelul Insignia asamblat la uzina din Russelsheim, Germania, a primit titlul de Masina Anului 2009 in Europa.

Opel Insignia este disponibil ca limuzina cu patru usi, hatchback cu cinci usi sau Sports Tourer si in patru versiuni de echipare: Insignia, Edition, Sport si Cosmo.

Punctul forte al lui Insignia este designul. Sports Tourer este un break cu un aspect sportiv. Pretul modelului break pe piata romaneasca variaza intre 20.250 euro si 35.350 euro cu TVA.

Modelul Sports Tourer de test a fost echipat cu motorul turbo diesel de 2,0 litri 160 CP si transmisie automata cu 6 rapoarte, disponibil cu echiparea Cosmo la un pret de 29.450 euro cu TVA.

Acceleratia de la 0 la 100 km/h se face in 10,1 secunde. Viteza maxima este de 210 km/h.

Pe cei 500 km parcursi consumul mediu a fost de 9 litri la 100 de km. Fiind o masina de 2 metri latime, 4,9 metri lungime si cu o greutate de peste 1.600 de kg, cel mai bine te simti la volanul ei in afara orasului. Masina sta bine in curbe si este foarte placuta pe autostrada. Pozitia la volan este foarte buna, scaunele sunt confortabile. Comenzile sunt bine pozitionate.

La viteza mica, sub 40 km/h, motorul diesel de 160 CP este putin cam zgomotos.

Sports Tourer se remarca printr-o capacitate mare de transportare a incarcaturilor, de pana la 540 de litri cu 5 pasageri. Zona de incarcare poate fi extinsa prin rabatarea locurilor din spate fractionabile 60/40, ajungand la un volum de pana la 1.530 litri. Modelul Sports Tourer are acelasi ampatament de 2,74 metri ca si modelele berlina si o lungime cu aproximativ 8 cm mai mare, ajungand la 4,91 metri.

Proiectantii liniei de autovehicule Insignia au conferit sectiunii spate a versiunii Sports Tourer o tinuta sofisticata, extinzand hayonul panoramic. Hayonul panoramic de dimensiuni mari, ce poate fi inchis si deschis din telecomanda, este dotare standard pentru versiunea Cosmo si optionala pentru versiunile Sport si OPC. Sport Tourer are doua stopuri ascunse, care se vad cand este deschis hayonul.

Stabilitatea automobilului este asigurata de ESP plus, TC (controlul tractiunii) si CBC (controlul franarii in curbe).

Conducerea pe timp de noapte devine mai placuta prin sistemul de faruri adaptive (AFL) ce selecteaza automat una din cele noua functii diferite de iluminare. In zonele slab iluminate Insignia trece singura pe faza lunga, iar cand apar alte masini din sens opus se trece automat pe faza scurta. Acest sistem nu trebuie activat pe timp de ceata, intrucat va trece pe faza lunga si va deranja masinile care vin din sens opus.

Insignia beneficiaza si de FlexRide (sistem de stabilitate adaptiv). FlexRide va pune la dispozitie trei moduri de conducere diferite, alegeti modul Sport pentru o conducere mai dinamica si o suspensie mai rigida sau modul Tour pentru o conducere relaxata. Modul Normal este setarea din fabrica.

Infinity este numele sistemului audio de pe modelul Insignia. Acesta utilizeaza 7 canale directe de 45 W pentru a actiona 9 difuzoare.
Opel Insignia Sports Tourer are cinci motorizari pe benzina, 1,6 litri (115 CP), 1,6 Turbo (180 CP), 1,8 litri (140 CP), 2,0 litri (220 CP) si 2,8 V6 (260 CP), precum si patru diesel de 2,0 litri, cu injectie directa, cu puteri de 110, 130, 160 CP si 190CP. Toate motorizarile respecta normele EURO5.

Mai multe informatii despre Insignia sunt disponibile aici

Detalii tehnice
Opel Insignia Sports Tourer

Motor: 2,0 litri diesel
Transmisie automata cu 6 trepte
Putere maxima: 160 CP/4.000 rpm
Cuplu maxim: 350 Nm/1.750-2.500 rpm
Viteza maxima: 210 km/h
Acceleratie (0-100 km/h): 10,1 s
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 9,5/ 5,4/ 6,9
Emisii CO2 g/km: 183 g/km
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri