In 2008, al doilea constructor auto la nivel european vanduse 3,26 milioane de masini, potrivit Les Echos. Piata auto mondiala s-a contractat in 2009 cu 3,5% fata de 2008, potrivit agentiei NewsIn.

"2009 a fost marcat de o noua scadere a pietei auto mondiale, precum si de situatii foarte contradictorii", a explicat grupul intr-un comunicat.

Astfel, daca in Europa situatia s-a imbunatatit de-a lungul anului, ca urmare a programelor de prime de casare, in schimb vanzarile de vehicule utilitare usoare s-au prabusit cu 29,3%. Totusi, pe aceasta piata PSA si-a intarit pozitia de lider european, dupa ce cota de piata i-a crescut la 22,2% in 2009, de la 19,7% in 2008.

In Franta, cota de piata a grupului a urcat usor, cu 0,6%, la 32,2%. Vanzarile celor doua marci ale constructorului au crescut cu 7,1%, pe o piata in urcare cu 5,3%. In afara Europei, vanzarile PSA au crescut cu 2,4%, la 33,1% din vanzarile grupului. Cota de piata globala a grupului s-a imbunatatit anul trecut la 5,1%.

"In 2010, pietele (auto) ar trebui sa arate semne de redresare la nivel mondial, cu exceptia celor din Europa, care vor cunoaste probabil un nou an de scadere, tinand cont de incheierea programelor de prime de casare sau de reducerea progresiva a nivelului acestora", a mai precizat PSA.

Grupul se asteapta la scaderea pietelor europene in 2010, urmata de o tendinta de ameliorare in a doua parte a anului. Directorul marcilor Peugeot si Citroen, Jean-Marc Gales, atentiona vineri ca acest an va fi dificil pentru industria auto, chiar daca performantele inregistrate la finalul lui 2009 ar putea da un sentiment de incredere.

Celalalt mare constructor auto din Franta, Renault, isi va publica joi dimineata rezultatele pe 2009.