Prototipul de statie solara Honda producatoare de hidrogen este un concept unic, ansamblu integrat de dimensiuni reduse pentru a se putea incadra in garajul utilizatorului, si poate produce suficient hidrogen (0.5kg) in 8 ore pentru a putea umple celulele vehiculului electric cu pile de combustibil.

Compatibil cu o ”Retea electrica Inteligenta”, statia Solara Honda producatoare de hidrogen permite consumatorilor sa realimenteze vehiculul peste noapte fara a fi nevoie sa stocheze hidrogen, proces ce ar diminua emisiile de CO2 prin utilizarea energiei electrice mai putin costisitoare in afara orelor de varf.

In cursul zilei, la orele de varf, Statia Solara pe baza de hidrogen poate furniza curent electric in retea, oferind un beneficiu financiar utilizatorului.

Proiectat pentru a alimenta lent un vehicul cu pile de combustibil intr-un interval de 8 ore, peste noapte, sistemul solar furnizeaza hidrogen suficient pentru distanta zilnica parcursa cu masina.

Montat la Centrul din Los Angeles al Honda R&D, noul Sistem Solar Honda pe baza de Hidrogen va folosi 48 de panouri solare, de 6.0kW. Matricea utilizeaza filmul de celule solare subtiri, compus din cupru, indiu, galiu si seleniu (CIGS) produs de Honda Soltec Co., Inc., o filiala detinuta in totalitate de Honda, care a fost proiectata pentru productia de masa si vanzarea de celule solare capabile sa genereze eficient energie electrica.

Honda FCX Clarity, vehicul electric pe baza de celule de combustibil este capabil de realimentare rapida, ceea ce ofera o autonomie de 460 de kilometri (bazat pe European Driving Cycle).

Combinarea unui vehicul electric cu celule de combustibil cu o staţie solara pe baza de hidrogen ar putea duce la crearea unei societati care foloseste hidrogen, bazata pe energie regenerabila ce conduce la o reducere importanta a emisiilor de CO2 şi o mai mare durabilitate a energiei. Honda a pus in functiune primul Sistem Solar pe baza de hidrogen in 2001 la centrul din Los Angeles a Honda R&D Americas.