Motorizarea 2.0GTDi va fi omologata conform standardului de poluare Euro5 si va fi oferita atat in varianta de transmisie manuala, cat si in varianta de transmisie automata cu ambreiaj dublu, Volvo Powershift, ambele cu sase trepte de viteza.

Noul motor are un cuplu de 300 Nm la 1.750 rpm.

“Am reusit sa facem un motor cu patru cilindri la fel de puternic precum unul de 2,5 litri cu cinci cilindri, insa mai eficient in ceea ce priveste consumul. Un Volvo S80 echipat cu aceasta motorizare si transmisie automata consuma doar 8.3l la 100km”, a spus Magnus Jonsson, directorul departamentului de dezvoltare la Volvo Cars.

Sistemul de turbocompresie a fost dezvoltat in cooperare cu Borg-Warner Turbo System si compania producatoare de componente din otel Benteler Automotive.

Turbocompresorul utilizat (K03) are cea mai mica dimensiune din piata in comparatie cu puterea maxima a motorului.

Turbina a fost integrata in galeria de admisie si atat galeria cat si carcasa turbinei sunt realizate din foi de otel. Tabla de otel este mai usoara si mai compacta decat fonta turnata si, mult mai important, transfera mult mai putina caldura catre exterior facilitand o temperatura mai ridicata a gazului compresat si astfel ardere mai eficienta.

Injectoarele Bosch cu 7 gauri pe duza sunt montate lateral si contribuie la realizarea unei arderi eficiente.

“Combinand injectia directa cu geometria variabila a axelor cu came intr-o tehnologie proprie, am obtinut o motorizare ce ofera consum redus de carburant si emisii scazute de noxe fara a compromite performanta“, a spus Jonsson.

Date tehnice:
2.0 GTDi, turbo, benzina, DOHC
4 cilindrii in linie, 16 valve
Capacitate cilindrica : 1.999 cm3
Rata compresie : 10:1
Putere maxima : 149 kw(203 cp) / 6.000 rpm
Cuplu maxim : 300 Nm/1.750-4.000 rpm
Norma poluare : Euro 5