"Cresterea procentajului de vehicule admise are ca motiv modificarea legislatiei in domeniu, fiind consecinta directa a faptului ca acum vehiculele care prezinta numai defectiuni minore sunt declarate admise la ITP", se mentioneaza in comunicat.

Potrivit RAR, din cele 305.512 vehicule respinse, peste 80.000 au intre 10 si 15 ani si peste 100.000 au fost folosite mai mult de 15 ani.

Anul trecut s-au efectuat aproape doua milioane de inspectii tehnice periodice in statiile ITP autorizate de RAR. Vechimea medie a vehiculelor a fost de 8,63 ani anul trecut, fata 9,83 ani in 2008.

In functie de vechime, peste doua treimi (38,35 %) au intre 1 si 4 ani, 29,13% au intre 5 si 9 ani, iar 32,52% au peste zece ani.

"Cele mai multe respingeri au avut la baza defectiuni la instalatia de iluminare si sistemul electric (7,22%); punti, roti si la mecanismul suspensiei (6,14%), la sistemul de franare (5,77%); emisii poluante (4,56%)", se mentioneaza in comunicat.

Potrivit RAR, ponderea autovehiculelor cu defectiuni care afecteaza grav siguranta circulatiei a scazut la 6,62% in 2009, fata de 22% in 2008, ca o consecinta a innoirii parcului auto.

Numarul mediu de defectiuni pentru vehiculele respinse este de 5,2. Inspectia tehnica periodica s-a efectuat anul trecut in 1.264 de statii autorizate de catre RAR.