Polo GTI, disponibil atat in trei, cat si in cinci usi, accelereaza in doar 6,9 secunde la 100 km/h avand doar 1.194 kilograme. Viteza maxima este de 229 km/h.

Propulsorul acestui Polo este un nou TSI de 1,4 litri cu injectia directa a benzinei, plus supraalimentare cu compresor si turbina.

In echiparea standard Polo GTI are o cutie DSG cu 7 trepte.

Polo GTI de 180 CP consuma 5,9 litri, fiind cu 25 de procente mai economic decat in trecut. Aceasta corespunde unor emisii CO2 de doar 139 g/km.

Predecesorul sau direct, din punctul de vedere al puterii, dotat cu turbomotorul de 1,8 litri si 180 CP, consuma 7,9 litri (analog 188 g/km CO2). Astfel generatia noua este cu 25 de procente mai economica.

Acesta este primul Polo disponibil cu faruri bi-xenon, inclusiv lumina dinamica la virare, cu lumini LED de drum permanent si de pozitie, precum si cu trapa panoramica.

Trenul de rulare este coborat cu 15 milimetri, iar jantele sunt de 17 toli. Sasiul are la baza structura fundamentala de punte fata McPherson si punte spate semi-independenta.

Noul Polo, construit pe platforma noului Seat Ibiza, ofera un spatiu mai mare in interior si un design cu trasaturi imprumutate de la Golf VI si Scirocco. Modelul dispune de sapte motorizari, cu puteri intre 60 CP si 105 CP.