“Avem un target EBIT de 200 milioane de euro si vrem ca la sfarsitul anului toate unitatile noastre de business sa genereze profit. Opinia generala in ceea ce priveste revenirea pietei economice este destul de rezervata si va dura ani integi pana vom reveni la nivelul la care eram inainte de criza”, a spus Andreas Renschler, membru al Consiliului de conducere al Daimler AG, responsabil pentru Daimler Trucks si Daimler Buses.

Daimler Trucks si-a mentinut anul trecut statutul de lider global pe segmentul de camioane medii si heavy-duty, in ciuda crizei. EBIT-ul diviziei a scazut totusi la minus 1 miliard de euro (2008: 1,6 miliarde de euro), datorita unor cheltuieli cu programele regionale la Daimler Trucks North America (DTNA) si Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation (MFTBC) in Japonia.

Cu 259.328 de autovehicule comercializate, vanzarile globale ale Daimler Trucks au scazut cu 45% in cursul anului 2009.

Veniturile diviziei s-au micsorat cu 36 de procente, pana la 18.360.000 euro. Faptul ca scaderea nu a fost si mai mare se datoreaza serviciilor mai stabile de after-sales. Daimler Trucks a reusit sa isi pastreze si chiar sa isi creasca pe piata cota in regiunile cheie.

Scaderea pietei in 2009, care a depasit cu mult fluctuatiile ciclice normale, a determinat Daimler Trucks sa isi intensifice masurile de management al costurilor si sa lanseze noi programe de eficientizare.

In 2009, efectele crizei economice au fost dramatice in cadrul triadei si, la inceput, si in tarile BRIC (Brazilia, Rusia, India si China). In Rusia, vanzarile de camioane au scazut dramatic. Cu toate acestea, dezvoltarea pietei din Rusia da din nou semne de crestere. Aceste noi piete de crestere s-au dezvoltat continuu intr-o contragreutate pentru regiunile triadei si vor pastra o crestere stabila anul acesta.

In China, se asteapta ca pietele sale sa atinga niveluri record anul acesta, in timp ce in Brazilia se aplica stimulente targetate pentru a inviora piata locala.

Daimler Trucks vrea sa se dezvolte pe pietele BRIC pentru ca deja exporta unul din doua camioane in afara triadei si in jur de 13% din vanzari sunt obtinute pe pietele din tarile BRIC.

Compania nu a intrerupt investitiile in cercetare si dezvoltare in 2009, ci acestea au ramas la stadiul din 2008, si anume, la aproximativ 1 miliard de euro.