ExxonMobil, partenerul tehnologic al echipei Vodafone McLaren Mercedes din 1995, a introdus un pachet de combustibili si lubrifianti, ce va fi folosit pentru motorul Mercedes-Benz FO 108X cu care sunt echipate masinile Vodafone McLaren Mercedes MP4-25 in 2010.
Dupa ce regulamentul FIA a interzis realimentarea masinilor in timpul cursei, inginerii ExxonMobil au primit sarcina de a pune un si mai mare accent pe eficientizarea consumului de combustibil prin reducerea fortei de frecare.

“Pentru sezonul 2010 ne-am concentrat atentia pe eficientizarea consumului de combustibil si pe ‘strategia masinilor’ in circuit. Aici intervine parteneriatul cu ExxonMobil care ne ajuta sa fim mai competitivi. Pentru ca strategia noastra sa functioneze, trebuie sa optimizam greutatea masinii atat la pornire cat si in timpul cursei, mentinind in acelasi timp nivelul de durabilitate care sa permita motoarelor sa functioneze la capacitate maxima pentru o perioada cat mai lunga. Echipa ExxonMobil a raspuns deja dorintelor noastre prin furnizarea unor noi lubrifianti si combustibili care ajuta motoarele sa dezvolte mai multi cai putere, imbunatatind astfel timpii pe circuit”, a declarat Martin Whitmarsh, seful echipei Vodafone McLaren Mercedes

Noua formula a uleiului Mobil 1 pentru curse a fost aprobata pentru uz in MP4-25 in urma a 4 luni de dezvoltare, in care un amestec de aproximativ 20 de constituenti, uleiuri de baza si aditivi au fost atent selectionati si proportionati pentru a furniza acele fractiuni de secunda pe tur care fac diferenta dintre victorie sau infrangere.

“Procesul de dezvoltare a combustibililor si lubrifiantilor incepe in centrul nostru de cercetare de la Paulsboro prin folosirea unor modele matematice complexe pentru a simula diferite compozitii si a le putea prezice astfel beneficiile. Produsul castigator in centrul de cercetare a fost apoi rulat 20.000 km in dyno teste si peste 10.000 km pe traseu in pre-sezonul de testare, inainte de a alege varianta optima pentru provocarile sezonului 2010”, a precizat Bruce Crawley, managerul Mobil 1 Motorsports Technology.

In 2010, masinile de curse pornesc cu aproximativ de doua ori mai mult combustibil decat in sezoanele anterioare, fapt care a dus si la un nou design a rezervoarelor de combustibil. Ca urmare a acestei schimbari, ExxonMobil a reformulat combustibilii pentru a le creste densitatea si ai eficientiza.

Parteneriatul dintre Mobil 1, lider in industria uleiurilor sintetice, si Vodafone McLaren Mercedes mentin marca Mobil 1 pe primul loc in industrie, permitandu-i sa dezvolte continuu produse inovatoare care maximizeaza performanta masinilor, reduc uzura motorului si imbunatatesc consumul de combustibil pentru soferii de zi cu zi.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri