Vanzarile de autoturisme au crescut in februarie cu 14% fata de prima luna a acestui an, la 3.864 de unitati, insa au cazut la mai putin de jumatate fata de aceeasi luna a anului trecut, arata datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
In primele doua luni, vanzarile de autoturisme au ajuns la 7.254 de unitati, in scadere cu 55,2% fata de acelasi interval al anului trecut. In februarie 2009, pe piata romaneasca se vandusera 9.082 de autoturisme, scrie NewsIn.

Daca se adauga vehiculele comerciale si autobuzele, vanzarile totale de autovehicule au crescut in februarie fata de luna anterioara cu 16,3%, la 4.604 de unitati.

Productia de autovehicule din Romania a crescut, in schimb, cu 92,3% in primele doua luni, la 51.873 de unitati, sustinuta de cererea mare la export, mai ales pe pietele din Europa Occidentala.

Productia de autoturisme au crescut in aceeasi perioada cu 95,3%, la 48.689 de unitati.

Exportul de autovehicule s-a dublat in primele doua luni al acestui an, la 48.622 unitati, in timp ce importul a scazut cu 52,9%, la 6.640 de unitati.
Numarul de autoturisme importate s-a diminuat cu 55% in primele doua luni, la 5.514 unitati, dar a crescut in februarie cu 6,1% fata de ianuarie, la 2.839 de unitati.

Dacia a ramas si in februarie liderul pietei romanesti, cu 1.142 de unitati vandute, producatorul auto roman fiind urmat de Ford (557 de unitati), Volkswagen (472) si Skoda (302).

Potrivit APIA, 59% dintre masinile din import si 94% dintre cele autohtone au fost cumpatare "cu banii jos" sau in rate in februarie, iar prin leasing au fost achizitionate 41% din masinile de import si 6% din cele autohtone.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri