"Am depasit partea cea mai grea a crizei, al carei varf a fost atins intre finalul lui 2008 si inceputul lui 2009, perioada in care criza economica si financiara s-au impletit. Haosul financiar a ramas cu siguranta in urma. Banii au revenit in firma, spread-urile asupra imprumuturilor sunt limitate, iar dobanzile au revenit la niveluri dinaintea crizei. Consecinta, determinanta pentru o industrie ca a noastra, este ca nu mai avem probleme de lichiditate", a precizat Ghosn, citat de NewsIn.

El a mai precizat ca activitatea unei companii poate fi afectata grav pe timp de criza fara ca acest lucru sa aiba legatura cu performantele sale, dar un manager trebuie sa stie sa gestioneze situatia fara a sacrifica viitorul pentru rezolvarea greutatilor din prezent.

"Aceasta criza a demonstrat mai intai ca oricand o companie poate fi afectata sever fara ca acest lucru sa aiba vreo legatura cu propria sa performanta. Cea de-a doua vizeaza importanta banilor, a lichiditatilor. Daca anterior am trait o perioada in care era usor de gasit fonduri in orice moment, acum lucrurile s-au schimbat complet. Iar cel de-al treilea lucru tine de stiinta de gestionare pe termen scurt a efectelor crizei fara a sacrifica evolutia pe termen lung", a mai spus Ghosn.

El a apreciat ca este dificil pentru constructorii auto sa functioneze in momentul in care pietele financiare sunt "complet instabile", mai ales daca doresc "sa nu-si abandoneze nici salariatii, nici actionarii si nici furnizorii".

"Cred ca trebuie sa transmitem tuturor, in pofida dificultatilor suferite, o amintire pozitiva asupra crizei. Trebuie sa demonstram ca ne-a invatat lucruri care se vor dovedi oportunitati pentru gestionarea mai eficienta a socurilor viitoare", a explicatul seful Renault.
Potrivit acestuia, viitorul este al masinilor electrice si al motoarelor care consuma mai putin carburant, "de aceea, am mentinut in totalitate volumul investitiilor". Ghosn a sustinut ca, in acest sens, va fi nevoie si de sprijinul autoritatilor publice.

Constructorul francez Renault detine in Romania Automobile Dacia, care si-a sporit anul trecut cifra de afaceri cu 17,8%, la 9 miliarde lei, in timp ce profitul net a avansat cu 3,7%, la 230, 27 milioane lei. Automobile Dacia este o societate pe actiuni infiintata in 1990 si este controlata de grupul Renault cu 99,43% din capitalul social.

Constructorii auto Renault, Nissan si Daimler au incheiat, saptamana aceasta, un parteneriat pentru a dezvolta impreuna o noua generatie de masini mici, motoare si masini comerciale de tonaj mic.

CIFRA ZILEI: Dacia, venituri de 2,1 mld. euro in 2009

CIFRA ZILEI: Dacia, venituri de 2,1 mld. euro in 2009