Acest concept a fost creat in totalitate de echipa internationala de design Citroen aflata la Shanghai din 2008

Conceptul beneficiaza de o suspensie Hydractive.

Cu sistemul hibrid plug-in, Metropolis poate rula in diferite moduri: in mod electric datorita unui motor electric care dezvolta o putere de 95 CP, in mod termic (la viteza constanta pe sosele sau pe autostrada, cand motorul isi atinge randamentul optim) datorita motorului pe benzina V6 de 2,0l 272 CP. Transimisia este in 7 trepte cu dublu ambreiaj.

Cu o caroserie in 3 volume, caracteristica pentru piata din China, Metropolis are 5,3 metri lungime si 2 metri latime.

Partea frontala a conceptului exprima puterea disponibila in spatele grilei in forma de zmeu. Farurile conice care o incadreaza transmit determinare si o privire de otel, oferind ansamblului o autoritate naturala indiscutabila.

Spatele conceptului reuseste sa imbine latimea si stabilitatea oferind o forma dura si aerodinamica. Luneta concava, combinata cu profilul portbagajului, incorporeaza un spoiler activ care ii consolideaza aspectul fluid. Farurile in forma de boomerang subtire, compuse din mai multe segmente, reprezinta un detaliu original care semneaza partea din spate a conceptului Metropolis.

Designul interior este inspirat din forma evantaielor si a instrumentelor muzicale chinezesti cu coarde ("GU ZHENG").

China este in prezent cea mai mare piata auto din lume si a devenit a doua piata ca importanta pentru Citroen. Aici marca a realizat in 2009 un record in livrari de vehicule noi, in crestere cu 57% fata de anul 2008.