"Comertul de autovehicule rulate de catre persoane fizice neautorizate este o activitate economica nefiscalizata, ce inseamna pierderi la bugetul de stat, avand ca efecte negative scaderea vanzarilor de masini noi, activitate ce aduce venituri la buget", a afirmat Valmar, citat de NewsIn.

Vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) a solicitat pe aceasta cale imbunatatirea legislatiei in ce priveste vehiculele second-hand.

El a propus, printre altele, masuri pentru urmarirea platilor TVA, prezentarea actului doveditor pentru transferul de posesie factura-contract din tara de origine, introducerea obligativitatii inscrierii in cardea de identitate a autovehicului a fiecarui proprietar succesiv, dar si reglementarea targurilor de autovehicule.

"In opinia noastra, comertul de autovehicule ar trebui sa se faca doar de operatorii economici acreditati pentru acesta activitate", a precizat vicepresedintele APIA.

El a mai spus ca programul Rabla este o masura foarte buna in aceasta perioada de criza, insa considera ca sunt necesare masuri fiscale pentru promovarea productiei autohtone de autovehicule si a achizitiei de autovehicule noi, precum si un sistem de taxare care sa incurajeze achizitia de autovehicule noi, inclusiv a activitatii de post-vanzare.