John Britton, membru al Colegiului Regal de medici si director al centrului britanic de studii pentru controlul tutunului, a scris si reprezentantilor postului de televiziune BBC, cerandu-le sa se gandeasca daca este potrivit sa difuzeze cursele de Formula 1 in cadrul carora standurile echipelor sunt acuzate de publicitate subliminala de catre Comisia Europeana.
Scandalul a pornit de la faptul ca Ferrari afiseaza pe masinile rosii si pe echipamentele soferilor un cod de bare, cu alb si negru. Atat Comisia Europeana, cat si experti in publicitate, sunt de parere ca acel cod de bare este creat pentru a aminti spectatorilor de un pachet de tigari Marlboro.
Potrivit legii europene, companiile producatoare de tutun care sponsorizeaza evenimente sportive comit o infractiune. In urma cu o saptamana purtatorul de cuvant al Comisarului european pentru sanatate a declarat ca, in opinia sa, prin codul de bare afisat pe masinile Ferrari se face publicitate subliminala puternica.
Philip Morris, a doua companie producatoare de tutun din lume, si-a extins contractul cu Ferrari pana in 2011. Contractul intre Philip Morris si Ferrari valoareaza aproximativ un miliard de dolari.
Echipa Ferrari nu este singura acuzata ca face publicitate subliminala la cursele de Formula 1, specialistii din domeniu spunand ca mai multe companii folosesc mesaje si jocuri de cuvinte pentru a sugera o anume marca de tigari.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: