Wall-Street: Romania este o piata cu potential pentru Maserati?

Luigi Maria Sepe: Bineinteles. Am avut un raspuns pozitiv in Romania, in special intre anii 2007 si 2008, insa in 2009 a fost un pic mai dificil din cauza crizei care nu a ajutat pe nimeni. Lucram cu AutoItalia Group pentru a reface situatia si sunt sigur ca intr-un an, doi am putea sa revenim la cifrele din trecut.

Cererea pentru limuzinele noi Maserati in Romania a scazut cu 70% in 2009, fiind livrate 11 masini. In 2008, AutoItalia a comercializat 41 de autoturisme Maserati, in crestere cu 86% comparativ cu anul 2007 cand a livrat 22 de unitati noi si doua unitati second-hand. In 2006 a vandut 16 unitati, iar in 2005 a livrat 11 masini. In 2004, au fost 18 livrari si in 2003 au fost livrate 6 unitati, showroom-ul fiind deschis in luna septembrie.

Wall-Street: Cum veti promova noile modele Maserati pentru a atrage clienti in Romania si in Europa?

Luigi Maria Sepe: Avem cateva activitati de marketing, dar trebuie sa ne gandim ca Maserati este un brad de lux, nu este acelasi lucru cu Fiat spre exemplu. Noi propunem cateva evenimente specifice, test-drive, dar in mod normal numai cu clientii carora le place brand-ul pentru a ii apropia de noi, in special cand prezinti ceva nou precum GrandCabrio. Deci este relativ usor sa atragi clienti in acest segment.

Maserati GranCabrio, ce a debutat la Salonul Auto de la Frankfurt din septembrie 2009, a fost lansat anul acesta in Europa. Motorizarea are 440 CP, motor 4.7 l, transmisie automata cu sase trepte de viteza.

GranCabrio reprezinta esenta Maserati in ceea ce priveste vehiculele open-top si, fiind primul si unicul model de acest tip, urmeaza pasii vehiculelor care au marcat istoria brandului: 1950 A6G Frua Spyder, 1960 3500GT Vignale Spyder, 1964 Mistral Spyder, 1968 Ghibli Spyder, 2001 Spyder si 2004 GranSport Spyder.

Wall-Street: Ce tinta de vanzari si-a propus anul acesta Maserati in Europa de Est?

Luigi Maria Sepe: Anul acesta, tinta de vanzari Maserati in Europa de Est este de 250 de unitati, fiind o cifra buna intrucat 2009 a fost un an extrem de dificil. In prezent, avem semnale de revenire a cererii care apar din toate partile.

Wall-Street: Care este profilul clientului roman de Maserati?

Luigi Maria Sepe: Clientii care prefera Maserati sunt oameni de afaceri, educati, cu pozitie sociala inalta, pasionati de automobilism, care isi doresc o nota de exclusivitate oferita de marca in sine.

Wall-Street: Va fabrica Maserati masini mai mici, mai ieftine? Au aparut cateva informatii despre un Maserati de 55.000 de euro, peste cat timp ar putea aparea?


Luigi Maria Sepe: Nimeni nu stie exact ce se va intampla in viitor. Este prea devreme sa vorbim despre acest subiect.

Potrivit presei internationale, constructorul italian de masini sport de lux Maserati lucreaza la un model mai ieftin, care va avea un pret de pornire de sub 55.000 euro. Noul model ar putea rivaliza cu BMW M5, Audi A7, Mercedes E63 AMG.

Wall-Street: Cand am putea vedea primul Maserati hibrid, peste cati ani?


Luigi Maria Sepe: Maserati face parte din Fiat Group care investeste intr-o multime de lucruri si poate ceva se poate intampla in viitor, dar este prea devreme sa vorbim despre asa ceva.

Wall-Street: Am vazut ca Maserati este prezent pe Facebook. Cat de importanta este comunicarea in felul acesta si pe ce alte site-uri de genul acesta aveti cont?

Luigi Maria Sepe: Este important, fundamental, sa fim prezenti pe Facebook pentru ca este unul dintre cele mai accesate site-uri de comunicare, multi oameni sunt conectati in acest sistem, iar intrand in aceasta retea poti sa obtii o multime de idei, ajutandu-te sa iti dezvolti brand-ul. Din cate stiu, Facebook este singurul site de comunicare sociala pe care suntem prezenti.

Maserati are pe Facebook aproape 80.000 de pasionati (followers).

Maserati lanseaza la nivel mondial incepand cu a doua jumatate a anului 2010 Quattraporte Sport GT S “Awards Edition”.

Noul Quattroporte Sport GT S "Awards Edition" are la baza modelul Quattroporte Sport GT S.

Maserati Quattroporte Sport GT S “Awards Edition” va completa gama Maserati Quattroporte existenta, Quattroporte S si Quattroporte Sport GT S, motor 4.7 l ce dezvolta o putere de 440 CP.

In 2009, AutoItalia Group a lansat in Romania noul Quattroporte Sport GT S si GranTurismo S Automatic disponibile la preturi de peste 100.000 euro fara TVA.

Auto Italia a semnat la sfarsitul lui 2002 acordul de distribuitor unic al marcii Maserati.

Maserati scoate un model de 55.000 euro

Maserati scoate un model de 55.000 euro