Producatorul auto care ocupa pozitia de lider al pietei din Europa a livrat in primele 3 luni, la nivel mondial, 88.990 autovehicule comerciale usoare, mix-ul fiind compus din toate modelele gamei. Acest volum corespunde unei cresteri de 13,7 % comparativ cu perioada similara a anului precedent.

„Se resimte faptul ca nivelul pietei vehiculelor utilitare, care in anul 2009 a scazut mult, datorita crizei, mai ales in Europa, este marcata acum de un trend ascendent“, a declarat Harald Schomburg, responsabil pentru Distributie si Marketing in cadrul Consiliului de Administratie Volkswagen Autovehicule Comerciale.

In Europa de Vest, vanzarile in ianuarie-martie 2010 au crescut cu 8,9 %, insumand 53.600 unitati (trimestrul 1, 2009: 49.200 vehicule).

Piata care a adus marcii cel mai mare volum a fost, datorita Primei de Casare, Germania, in ciuda faptului ca revigorarea nu s-a facut simtita si acolo. Pe piata germana livrarile la clienti s-au ridicat la 24.150 autovehicule (trimestrul 1 2009: 24.900 unitati; -2.9 %).

Modelul care s-a vandut in volumul cel mai mare, cu un plus de 18%, este Transporter. La nivel mondial, din ianuarie pana in martie 2010, au fost vandute 32.950 Transporter, Caravelle, Multivan si California (trimestrul 1 2009: 27.900 vehicule).

Piata cea mai favorabila pentru Volkswagen, din exteriorul Europei, a fost Brazilia cu un plus al livrarilor de 54,9 %, adica in total 20.600 vehicule modelele Saveiro si T2 (trimestrul 1 2009: 13.300 vehicule). In Orientul Apropiat, vanzarile aproape ca au fost dublate, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Mai ales in Turcia, livrarile de 3.800 unitati au adus un plus consistent (trimestrul 1 2009: 1.800 vehicule; + 113,3 %).

In martie 2010, odata cu lansarea pe piata sud-americana a modelului Amarok, au fost livrate primele vehicule ale celui de-al patrulea model din gama Volkswagen Autovehicule Comerciale. Pana la finele lunii mai au fost inregistrate deja aproximativ 18.000 comenzi pentru noul Volkswagen Amarok.

Luna cu cele mai bune rezultate la livrarile marcii a fost martie, cu un plus de 20,7 %, adica un total de 41.700 unitati livrate la nivel mondial (martie 2009: 34.500). In Europa de Vest, vanzarile marcii Volkswagen Autovehicule Comerciale au crescut cu 15,6 %, la un total de 26.250 autovehicule (martie 2009: 22.700), in Germania cu 3,3 %, la un total de 12.000 livrari la client (martie 2009: 11.600).

Cota de piata a marcii pe piata europeana a autovehiculelor comerciale usoare a crescut in 2009 la 15,9 % (2008: 15 %). Aceasta cota procentuala a reprezentat 247.800 autovehicule comerciale usoare cu sigla Volkswagen.