Modelele 7700 Hybrid si B5L Hybrid cu etaj vor reduce consumul de carburant si emisiile de carbon cu 35%, potrivit companiei.

Volvo 7700 Hybrid este construit in fabrica Volvo din Wroclaw, Polonia.

Sasiul modelului B5L Hybrid va fi produs in Boras, Suedia, iar caroseria in Wrightbus, Irlanda de Nord.

“Este un mare pas pentru Volvo, dar si pentru industria de autobuze. Exista acum un autobuz hibrid pe piata, care va reduce emisiile de carbon”, a spus Hakan Karlsson, presedinte Volvo Buses.

Autobuzele hibride Volvo au un motor diesel mai mic decat alte autobuze, precum si un motor electric care poate functiona independent sau in comun cu motorul pe carburant.

Motorul diesel se opreste automat in statii sau la semafor si nu reporneste pana ce autobuzul nu are 15-20 km/h.

“Pentru ca pretul motorinei va creste, masinile cu tehnologie hibrida vor deveni mai atractive”, a spus Karlsson.

In America de Nord, autobuzele hibrid reprezinta 20% din piata, insa in Europa interesul este mult mai mic.