Lexus are in acest moment in lista de modele unul nou-nout, gata sa se bata cu Serie 3 de la BMW, C Klasse de la Mercedes sau A4 de la Audi. Acesta consemneaza si un record: este primul automobil produs sub brandul de lux al Toyota echipat cu un motor diesel.

Lexus este unul dintre ultimele branduri din industria auto aparute pe piata. S-a nascut prin efortul unei firme solide care si-a dat seama ca poate - si trebuie - sa detina in portofoliu o marca de lux, cu ajutorul careia sa poata concura mai bine agresivitatea unor companii europene cu traditie pe piata uriasa din SUA. Lexus nu reprezinta altceva decat o impecabila strategie de marketing, o idee geniala a japonezilor de la Toyota, aparuta in urma cu mai bine de 20 de ani, si concretizata intr-un automobil lansat in SUA acum 15 ani. Astazi este lider pe segmentul premium de peste Ocean si a navalit pur si simplu in Europa.

Dar batranul continent face plecaciuni, de cativa ani buni, motoarelor diesel, iar Toyota a inteles ca Lexus trebuie sa-i ofere un motor ce se va alimenta de la pompa de culoare neagra. Asa a aparut ultima generatie IS, o limuzina compacta care completeaza gama Lexus pe un culoar extrem de aglomerat atat in cerere, cat si in oferta.

Cea de-a doua surpriza oferita de noul model este absenta unei cutii manuale. Conducerea uzinelor Lexus sustine ca analiza rece a pietei a scos la iveala adevarul: executivele diesel cu cutie automata nu au cautare. Asa ca nu s-au obosit sa-i ataseze una. Are doar varianta manuala, cu 6 trepte.

Pe langa motorul turbodiesel, de 2,2 litri, din aluminiu, capabil sa produca 180 CP si 400 Nm, exista si o versiune pe benzina, un V6 de 2,5 litri, cu 204 CP, ambele fiind capabile de o acceleratie de aproximativ 9 secunde, de la 0 la 100 km/h.

Superioritatea lui Lexus IS nu se limiteaza insa la calitatile motoarelor. Designul anunta noua tendinta a companiei, cu forme calde, elegante, iar interiorul este considerat unul dintre cele mai rafinate din toata gama automobilelor de lux. Bordul a renuntat la aspectul clasic si a trecut in zona high-tech, iar confortul nu urmareste altceva decat satisfactia deplina a pasagerilor instariti. In 2006 sunt asteptate, pentru o confruntare la baioneta cu rivalii europeni, si versiunile coupé si cabrio, in timp ce o motorizare hibrid nu este exclusa, dar nu are un program concret de lansare.