Cea de-a patra generatie Opel Astra este puternic inspirata din Insignia, interiorul celor doua modele fiind aproape identic.

Dezvoltat in Rüsselsheim, Germania, Opel Astra este prevazut cu un sasiu complet nou. Lungimea noului model este de 4,42 metri. Ampatamentul sau mai lung este combinat cu un ecartament mai lat si o noua constructie a puntii spate. Sasiul Opel Astra a fost dezvoltat ca un sistem mecatronic care integreaza complet functiile mecanice si sistemele de comanda electronice.

Modelul de test a fost 1.7 CDTI 125 CP in echipare Cosmo cu transmisie manuala in sase trepte, al carui pret este de circa 19.500 euro cu TVA.

Cei 125 de cai putere sunt alegerea perfecta, masina se misca bine in depasiri, iar consumul este foarte bun daca conduci cu viteza legala.

Pe ruta Bucuresti-Buzau - Barajul Siriu - Brasov - Sinaia - Bucuresti noul Astra diesel de 125 CP a inregistrat un consum de 5,3 litri.

Modelul este o reusita ca design, comportament pe sosea, consum redus de carburant. Noul Astra sta foarte bine pe viraje, iti da o senzatie de masina sport, scaunele te tin bine si nu ai nicio clipa senzatia de nesiguranta.

Mai putin bine sta noul Astra cu vizibilitatea laterala, montantul A iti creeaza probleme in curbe sau prin oras cand mergi pe stradute. Un alt minus este insonorizarea, motorizare diesel se cam aude in interior.

Calitatea materialelor folosite in habitaclu este medie, scaunele din material textil si plasticul de pe bord arata bine. Foarte placute sunt luminile ambientale de culoare rosie, amplasate pe fetele de usi si in jurul schimbatorului de viteze. Ceasurile din bord sunt de culoare alba, insa la apasarea butonului Sport acestea devin rosii.

Pasagerii din fata beneficiaza de scaune ergonomice, asemanatoare celor de pe Insignia, care pot fi comandate optional.

Noul Astra este disponibil in Romania in 4 variante de echipare, Essentia, Enjoy, Sport si Cosmo.

In versiunea Cosmo, noul Astra vine cu airbaguri frontale, laterale si cortina, centuri pretensionate si tetiere fata active, ESP, ABS, EBD, senzori de ploaie, lumini si parcare, oglinzi si geamuri electrice, comenzi pe volan pentru sistemul audio si pentru conexiunea Bluetooth, scaune incalzite, sistem electronic de climatizare pe doua zone, frana electrica de parcare, asistenta la pornirea in panta.

Volumul portbagajului la noul Opel Astra este de 370 de litri.

Puncte pozitive: stabilitatea pe sosea, consumul de carburant, acceleratia, franarea, calitatea materialelor, confortul oferit.

Puncte negative: pretul de achizitie, insonorizarea la diesel, vizibilitatea scazuta in laterala.

Noul Astra are opt motorizari Euro 5, patru motoare cu injectie multipla common-rail, 1,3 litri 95 CP, 1,7 litri 110 CP, 125 CP, 2 litri 160 CP si patru pe benzina, 1,4 litri 100 CP, 140 CP, 1,6 litri 115 CP, 180 CP. Pretul de pornire este de 14.250 euro cu TVA, iar prin Rabla oferta companiei este de 9.990 euro cu TVA pana la finalul lunii iunie.

Mai multe informatii despre model sunt disponibile aici

Date tehnice Opel Astra 1.7 CDTI
Combustibil Diesel
Capacitate cilindrica (cm3) 1.686
Putere maxima (kW/CP) 92 / 125
la rpm 4.000
Cuplu maxim (Nm) 280 la rpm 2.300
Transmisie manuala cu 6 viteze
Urban 5,7
Extra urban 4,1
Combinat 4,7
Emisie CO2 (g/km) 124
Viteza maxima (km/h) 195
Acceleratie 0-100 km/h (sec.) 11,5