A 38-a editie a Salonului Auto de la Essen a consemnat debutul mondial al noului SEAT Altea FR. Derivat direct din prototipul prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt, in luna septembrie, Altea FR este primul din noua generatie SEAT ce poarta faimoasele litere FR (Formula Racing).

Infatisare sportiva

Designul SEAT Altea FR include toate caracteristicile prezentate de prototip. Bara de protectie frontala a fost restilizata si incorporeaza priza de aer mai lata, cu grila in forma de fagure. Pe aripile noii masini sunt inscriptionate in culoarea rosu literele TDI, indicand faptul ca masina este propulsata de cel mai puternic motor diesel din gama SEAT. Carcasa oglinzilor retrovizoare este de culoare gri metalizat, nuanta specifica versiunilor FR. Jantele (7J x 17) din aliaj usor au un design nou cu cinci spite, dimensiunea de 17 inch si sunt prevazute cu anvelope 225/45 R 17.

In spate atrage atentia stilul distinct al barei de protectie, cu finisaje de culoare neagra la baza. In partea stanga iese in evidenta teava de esapament, dubla si cromata, in timp ce literele FR sunt inscriptionate in partea dreapta, jos, a capotei portbagajului.

Interiorul scoate la iveala ambianta sportiva care este specifica versiunii FR. Spre exemplu, panoul de bord al acestui nou model poarta amprenta unei combinatii de gri si negru.

Postul de conducere pastreaza aceleasi calitati de exceptie pentru care Altea este renumita, adaugand si cateva caracteristici specifice versiunii FR. Volanul si levierul schimbatorului de viteze sunt noi si exclusiviste. Volanul are un design cu trei spite, cu literele FR incastrate pe o zona metalica ce face corp comun cu bratul central. Aceleasi initiale pot fi gasite si pe schimbatorul de viteze.

Fundalul alb al instrumentelor de bord este apanajul acestui model FR. Initialele FR apar din nou pe turometrul amplasat central. Scaunele ofera o pozitie excelenta in timpul abordarii virajelor stranse, au o tapiterie care denota caracterul sportiv si poarta literele FR brodate in partea superioara a spatarului.

Performante inalte cu un motor diesel

Inima lui SEAT Altea FR este motorul. Bazat pe unitatea 2.0 TDI 140 CP, noul propulsor atinge o putere maxima de 170 CP si este cuplat la o cutie de viteze manuala, cu sase trepte, ale carei rapoarte au fost ajustate corespunzator pentru acest model. Pentru a obtine aceasta crestere semnificativa de putere, geometria turbocompresorului a fost optimizata, debitul maxim de injectie a fost marit, iar galeria de admisie incorporeaza un sistem de obturare.

Insa modificarea cea mai importanta a fost introducerea tehnologiei de injectie diesel directa de inalta presiune sub forma sistemului Pompa Injector cu comanda piezoelectrica (Piezo Pump Nozzle). Injectoarele cu comanda piezoelectrica imbunatatesc ritmul de injectie si cantitatea aferenta, ceea ce determina o acustica mai buna si emisii reduse gratie preciziei mai mari a injectiei.

In ciuda faptului ca noul sistem de injectie indeplineste standardele Euro 4 in privinta emisiilor, SEAT a facut un pas important si a adaugat filtrul de particule diesel (DPF), care nu necesita aditivi si nici intretinere, fiind conceput sa aiba aceeasi durata de viata ca si vehiculul.

Sasiu cu design special

Sasiul Agil de la SEAT Altea a fost supus unei atente dezvoltari in dorinta de a exploata surplusul de putere a motorului de 170 CP. Suspensia este aceeasi - independenta, tip McPherson, cu bara stabilizatoare pe puntea fata si multibrat pe puntea spate - dar arcurile au fost intarite si au fost adaugate bare antiruliu ranforsate. De aceea, acum, caroseria este mai joasa cu sapte milimetri fata de versiunile SEAT Altea prevazute cu suspensie sport.

Noul Altea FR este echipat cu Program de Stabilitate Electronica (ESP), care include EBA (asistenta a franarii de urgenta), TCS (sistem de control al tractiunii), precum si o multitudine de functii suplimentare special concepute pentru confortul conducatorului auto.

Franele au fost si ele supradimensionate. Acum, ele masoara 16 inch la toate cele patru roti si prezinta discuri ventilate cu diametrul de 312 milimetri pe puntea fata, respectiv pline, cu diametrul de 286 milimetri pe spate. Evident, cei care conduc Altea FR se vor bucura de siguranta oferita de ultima generatie ABS, cu distributie electronica a fortei de franare.

Vanzarile modelului SEAT Altea FR, dezvoltat in intregime de Centrul Tehnic SEAT de la Martorell, vor incepe in prima parte a anului viitor.
In Romania, masina va fi disponibila in primul trimestru al anului 2006.