Berceanu a precizat ca masura vine ca o solicitare din partea Comisiei Europene, care vrea sa se asigure ca, dupa ce au fost construite cu fonduri europene, autostrazile din Romania vor fi si intretinute ca alte artere din Uniunea Europeana.

"Noi va trebui sa furnizam o strategie la Comisia Europeana privind taxarea pe autostrazi si nu atat taxarea, ci, daca vreti, sumele de unde vor proveni bani pentru intretinerea autostrazilor. Deci, ideea este ca contribuabilii europeni dau niste bani sa ne faca niste autostrazi in Romania, dar doresc sa fie siguri ca, in momentul in care autostrazile sunt gata, ele vor fi intretinute ca in Uniunea Europenaa", a declarat Berceanu.

Minsitrul Transporturilor a afirmat ca taxele vor fi unele modice, de 3-4 euro pentru o suta de kilometri.

"Sigur vor fi niste taxe, prin acestea urmand sa se stranga bani pentru intretinere, dar nu sa se acopere sume pentru realizarea autostrazilor, pentru ca ele a ele se fac de la bugetul statului si de la Comisia Europeana. Ca sa va dau asa un nivel, probabil la o suta de kilometri taxa va fi una de trei - patru euro. Noi acum facem niste calcule, un studiu pe care o sa-l trimitem la Comisia Europeana", a precizat Berceanu.

Taxa va fi instituita pe Autostrada Bucuresti - Pitesti, pe A2 si pe toate cele care vor fi realizate pe culoarul 4 Paneuropean. Culoarul 4 Paneuropean se intinde de la Nadlac - Arad - Timisoara - Sibiu - Pitesti - Bucuresti - Constanta si se incheie cu centura Constanta.

La vizita pe santierul de la Calafat - Vidin a participat si seful Directiei pentru Romania a DG Regio din cadrul Comisiei Europene, Eduardo Baretto, care a salutat angajamentul pe care si-l ia statul roman cu privitre la instituirea acestor taxe pe autrostrazi.