Fitch a confirmat, totodata, calificativul de credit pe termen lung si al datoriilor neacoperite ale Renault la "BB", se arata intr-un comunicat al agentiei. Ratingul datoriilor pe termen lung si al celor neacoperite ale PSA Peugeot Citroen a fost, de asemenea, confirmat la "BB+".

Agentia a mentinut, in plus, ratingul de credit pe termen lung si al datoriilor neacoperite ale grupului industrial italian Fiat la "'BB+", cu perspectiva negativa.

"Fitch anticipeaza ca pana in 2011 situatiile financiare ale Renault, PSA Peugeot Citroen si Fiat se vor imbunatati, ceea ce reduce presiunile asupra ratingurilor. Pentru Fiat, perspectiva negativa reflecta incertitudinile legate de viitoarea structura financiara a gruplui, in conditiiile in care acesta vrea sa individualieze mai multe divizii, printre care cea de camioane si de echipamente agricole si pentru constructii. Fitch considera, de asemenea, ca Fiat, Renault si PSA sunt constructorii auto cu cea mai mare expunere la scenariul reintrarii Europei in recesiune. Grupurile sunt expuse, in principal, pe pietele din sudul Europei", mentioneaza comunicatul.

Totodata, Fitch a modificat de la "negativ" la "pozitiv" perspectiva Daimler, confirmand ratingul datoriilor pe termen lung si pe al celor neacoperite la "'BBB+". Agentia a schimbat de la "stabil" la "pozitiv" perspectiva Volkswagen si a confirmat calificativul grupului pentru datoriilor pe termen lung si neacoperite la "'BBB+".

Citeste si:

"Modificarile de azi in privinta perspectivelor reflecta imbunatatirea continua a profilului financiar al fabricantilor europeni de echipamente, revenirea mai rapida decat s-a anticipat a vanzarilor auto la nivel global si estimarile incurajatoare ale Fitch privind evoluta situatiei datoriilor in urmatorii doi ani", a spus Emmanuel Bulle, analist al agentiei de evaluare financiara.

Fitch apreciaza ca, pe termen lung, constructorii auto europeni vor continua sa se confrunte cu numeroase probleme structurale si provocari. Problema supracapacitatii ramane una importanta si va afecta profitabilitatea, in pofida revenirii vanzarilor globale. In plus, concurenta va crea presiuni suplimentare asupra veniturilor si marjelor operationale.

Capacitatea de a genera lichiditati si profitabilitatea vor fi influentate negativ de cheltuielile pentru cercetare si dezvoltare, in special de investitiile in noi sisteme de propulsie pentru a respecta regulile tot mai stricte referitoare la poluare, noteaza comunicatul.