Aceasta posibilitate sta la baza memorandumului de intelegere semnat intre General Motors si Grupul ABB.

Cele doua companii colaboreaza pentru a identifica modul in care bateriile litiu-ion de 16 kWh din dotarea noului Volt pot fi utilizate pentru sistemele stationare de producere si stocare a energiei electrice la finalul ciclului acestora de viata la bordul autovehiculelor.

Obiectivul este acela de a furniza solutii care sa sporeasca eficienta retelei de alimentare cu energie electrica a tarii.

„Bateria din dotarea autovehiculului Volt va avea o capacitate mare de stocare a energiei electrice chiar si dupa ce nu mai poate fi utilizata pentru propulsia autovehiculului”, a declarat Micky Bly, director executiv al departamentului Sisteme electrice, Hibride, Autovehicule electrice si Baterii din cadrul GM.

Proprietarii autovehiculul electric Chevrolet Volt cu autonomie extinsa beneficiaza de o garantie standard de opt ani/100.000 mile pentru bateria litiu-ion de ultima generatie.

Citeste si:

Garantia extinsa oferita pentru bateria modelului Volt acopera toate cele 161 de componente ale acesteia, 95% dintre acestea fiind proiectate si fabricate de GM, pe langa sistemul de gestionare termica, sistemul de alimentare cu energie electrica si componentele motorului electric.

ABB este cel mai mare furnizor de echipamente pentru retelele electrice la nivel mondial si un lider in domeniul sistemelor electrice si de automatizare. Tehnologiile dezvoltate de ABB imbunatatesc performantele companiilor de utilitati si ale celor care activeaza in sectorul industrial, reducand in acelasi timp impactul asupra mediului inconjurator.

Ingineri din ambele companii si-au unit eforturile pentru a studia: stocarea energiei regenerabile (energia eoliana si energia solara pot fi stocate in sistemele de baterii incluse in dotarea autovehiculului Volt si utilizate atunci cand este necesar) si gestionarea incarcarii retelei electrice (companiile de utilitati vor putea utiliza bateriile create pentru modelul Volt pentru a stoca energia electrica generata in timpul perioadelor cu consum energetic scazut in vederea utilizarii acesteia in timpul perioadelor cu consum de energie ridicat. Acest lucru va permite companiilor de utilitati sa gestioneze mai eficient reteaua electrica, sporind fiabilitatea si randamentul acesteia).

Cercetatorii vor mai analiza alimentarea cu energie electrica de rezerva pentru comunitati (sistemele de baterii din dotarea autovehiculelor Volt pot stoca energia electrica pentru a putea fi utilizata de comunitati in timpul penelor de curent cauzate de furtuni sau alte dezastre naturale) si gestionarea momentului de utilizare (clientii industriali pot stoca la pret redus energia electrica generata de bateriile din dotarea modelelor Volt in timpul perioadelor cu consum energetic scazut pentru a o utiliza ulterior in acele momente ale zilei cu consum de energie ridicat, in vederea reducerii costurilor).