Federal-Mogul Corporation, furnizor global in domeniul tehnologiilor pentru sisteme de propulsie si siguranta, estimeaza anul acesta piata de produse auto aftermarket din Romania in scadere cu 5% fata de 2009, la 950 de milioane de euro.
Compania ce produce piese de motor si placute de frana pentru grupul Renault, care ajung in componenta Dacia Logan, spune ca in 2009 piata aftermarket a ajuns la 1 miliard de euro.

"Am vazut un inceput de an, primele 3-4 luni cu rezultate mai bune, apoi o scadere si o indreptare a pietei catre produse ieftine si pe tendinta generala de a economisi. Estimam ca anul acesta piata de produse aftermarket ar putea inregistra o scadere de 5% fata de anul 2009, cand aceasta s-a ridicat la circa un miliard de euro. Anul viitor ne asteptam la o redresare a pietei, la o crestere de 5%", a declarat Corneliu Preda, country manager Federal-Mogul Romania si Moldova.

Piesele auto distribuite in Europa provin din fabrici europene si se colecteaza in depozitul central din Belgia. Pentru placute de frana exista in Europa circa 10 fabrici.

Federal-Mogul produce piese pentru masini pe care le livreaza catre alte companii, cum ar fi Bosch, care face in intregime un anumit sistem si il furnizeaza catre linia de montaj al constructorului auto.

Federal-Mogul, compania ale carei produse sunt prezente in 9 din 10 cele mai bune motoare ale anului 2010, se concentreaza pe o strategie de dezvoltare pe piata romaneasca.

Federal-Mogul nu are inca o reprezentanta oficiala in Romania, fiind prezent prin parteneri de distributie precum AD Autototal, Autonet Import, Szakal-Metal, Intercars, Taramon-Met, Meteor-Trost, Cefin Romania, Pro Tech, Ro Group.

Federal-Mogul aduce in Romania marcile Champion, Moog, Ferodo, Beral, Payen, Goetze, Nural, AE, Glyco.

Unele dintre cele mai populare produse ale companiei pe piata romaneasca sunt placutele si sabotii de frana Ferodo, piesele de suspensie si directie Moog, piesele de motor Goetze.

Gama de produse a companiei are o acoperire extrem de ridicata, asigurand piese de schimb pentru 98,5% din parcul de automobile existent in Europa.

Federal-Mogul a realizat in 2009 vanzari de 5,3 miliarde de dolari, cu o distributie a vanzarilor de 42% pe Europa, 42% pe America de Nord si Canada, si 16% pe BRIC (Brazilia, Rusia, India, China) si restul lumii. In 2009, procentul de vanzari ale companiei este 71% pe segmentul de vehicule usoare, 20% pe segmentul de vehicule comerciale si 9% in segmentul industrial si energetic. Capacitatea globala de productie pentru 2010 atinge 40% pentru Europa, si 30% pentru America de Nord si Canada.

Federal-Mogul a fost infiintata in Detroit in 1899. Compania are sediul central in Southfield, Michigan si are circa 39.000 de angajati in 36 de tari.

Produsele Federal-Mogul pentru aftermarket sunt comercializate sub marcile, piese motor AE, stergatoare ANCO, bujii si stergatoare Champion, garnituri Fel-Pro, placute de frana Ferodo, cuzineti Glyco, segmenti de piston si camasi, garnituri si simeringuri Goetze, piese directie si suspensie Moog, componente butuc roata National, pistoane si seturi motor Nüral, garnituri Payen, piese motor Sealed Power si componente franare si faruri Wagner.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri