Prima impresie pe care o ai cand esti fata in fata cu noul produs japonez este ca te vei urca intr-o masina preparata pentru curse ilegale, si ai face pariu ca in spate se ascund doua butelii NOS, nu un sistem de propulsie electric.

CR-Z este primul hibrid cu transmisie manuala si asta se simte, modelul poate fi condus mult mai sportiv, iar apasand butonul Sport simti multa putere de la turatii joase. Senzatia de masina sport ne-o da atat designul exterior cat si cel interior. Scaunele sunt joase si cu sprijin lateral, iar afisajul bordului pare 3D.

Fiecare modalitate dispune de o culoare de iluminare. Pe „Sport” iluminarea tabloului de bord este de culoare rosie. In modalitatea „Normal” sau „Econ” iluminarea este de culoare albastra.

Masina este o raritate in Romania, exista doar doua unitati inmatriculate, un model cumparat de un bucurestean si exemplarul pentru drive test al importatorului marcii japoneze, Honda Trading.

Nu am crezut ca romanii au citit despre acest model hibrid, insa se pare ca au facut-o. CR-Z a atras foarte multe priviri, fie la semfor, fie in parcari. Toti ma intrebau cum e, cat e de rapida, i-am dezamagit cand le-am spus cat costa, circa 26.000 de euro cu TVA.
Coupe-ul hibrid Honda dispune de 128 CP, avand un motor pe benzina de 1,5 litri 114 CP si un motor electric de 14 CP. CR-Z beneficiaza de acelasi sistem de propulsie IMA (Integrated Motor Assist) pe care il are si Insight.

Acceleratia de la 0 la 100 km/h se face in 9,9 secunde. Viteza maxima este de 200 km/h.

Condusa in mod Normal sau Econ este o masina lenta, insa in mod Sport diferenta este fantastica. Am incercat sa vad cum se simte cand urci o panta si apesi la intervale scurte pe cele 3 butoane. Modul Sport iti da mult cuplu la turatii joase, senzatia este deosebita, hibridul devine agresiv.

Spre deosebire de hibridul Honda Insight unde am reusit sa conduc si fara benzina, doar cu motorul electric, la CR-Z nu mi-a iesit. Am mers tot timpul pe benzina si am fost asistat din cand in cand de motorul electric. Consumul urban a fost in jur de 7 litri la 100 de kilometri.

Hibridul este alimentat de un motor pe combustibil si este asistat de un motor electric care intervine pentru un plus de putere si o economie de carburant. In timpul decelerarii, o mare parte a energiei cinetice este recuperata si depozitata in baterie.

Citeste si:

Noul model Honda CR-Z se alatura gamei hibrid a producatorului japonez formata din Civic Hybrid 115 CP si Insight 98 CP.

Au dreptate cei de la Honda cand spun despre CR-Z ca este mult mai sociabil, mai confortabil si mult mai distractiv. Spatiul interior este mai mult un cockpit decat un habitaclu.

Din pacate ca orice masina are si partile ei mai putin bune, CR-Z are 4 locuri pe talon, insa in realitate are doar doua, pe bancheta din spate nu poate sta o persoana care are mai mult de 1,5 metri inaltime, este prea putin spatiu.

In standard, modelul CR-Z este echipat cu lumini de zi, Daytime Running Lights (DRL), ce se aprind automat in momentul in care pornim motorul.

CR-Z dispune de un sistem audio premium cu 6 difuzoare si un subwoofer. De asemenea, este echipat si cu un port USB. Comenzile audio sunt localizate in partea centrala a plansei de bord precum si pe volan. Ca si tabloul de bord, butoanele de comanda sunt iluminate in culoarea albastra pentru a iesi usor in evidenta.

Honda CR-Z a primit un punctaj maxim de 5 stele, potrivit noilor rezultate independente de testare la impact Euro NCAP.

Mai multe informatii sunt disponibile aici.

Date tehnice:
Transmisie manuala cu 6 trepte
MOTOR 1,5 IMA
Tip motor sohc i-vtec
Cilindree 1497 cm3
Combustibil benzina
Putere maxima 114 CP/6100rpm
Cuplu maxim 145 nm/4800rpm
Tip motor electric trifazic alternativ
Putere maxima 14 CP
Viteza maxima 200 km/h
Acceleratie [0-100m] 10 sec.
Consum Urban [l/100km] 6.1, Extraurban [l/100km] 4.4, Combinat [l/100km] 5
Emisii co2(g/km) 117
Dimensiuni: Lungime [mm] 4080, Latime [mm] 1740, Inaltime [mm] 1395
Ampatament[mm] 2425
Portbagaj (l) 389
Rezervor (l) 40
Masa proprie (kg) 1.245
Numar locuri 4