Dacia, Chevrolet, Volkswagen, Ford si Opel sunt marcile de autoturisme care au inregistrat in acest an cele mai importante cresteri ale cotei de piata, in timp ce Hyundai, Fiat, Peugeot si Toyota si-au redus prezenta in vanzarile auto, crie Mediafax.
Cea mai importanta "miscare" in piata dupa primele noua luni a avut-o Dacia, care avansat cu 3,2 puncte procentuale, ajungand la 33% din totalul vanzarilor, reiese din datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile.

Marca romaneasca este urmata in topul constructorilor care au castigat cota de piata de Chevrolet si Volkswagen, care au urcat cu 1,7 si 1 puncte procentuale, la 4,6%, respectiv 8,3% din vanzari.

Cresteri mai moderate au inregistrat Ford, de 0,9 puncte, la 7,6%, Opel, de la 4,5% la 5,3%, si Skoda, de la 6,8% la 7,5%.

La polul opus, Hyundai a pierdut in acest an 3,6 puncte din cota de piata pe care o detinea in 2009, marca sud-coreeana ajungand sa reprezinte 4,7% din vanzarile auto locale.

O scadere importanta a inregistrat si Fiat, care a coborat de la 3,8% la 2,3% din totalul pietei.

Pozitii inferioare anului trecut ocupa si Peugeot si Toyota. Marca franceza a scazut de la 3% la 2,%, in timp ce cota de piata a constructorului nipon s-a redus cu 0,3 puncte, la 2,4%.

Vanzarile de autoturisme au scazut in primele noua luni ale acestui an cu 32%, la 78.152 unitati.Vanzarile raportate pentru intregul an 2009 arata o cadere de 52%, la 130.193 unitati.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri