"Afacerile din industria auto din Romania au atins 8,1 miliarde de euro, echivalentul a 6% din PIB (Produsul Intern Brut). Circa 2,6 miliarde euro au provenit din productia de automobile. In 2010, aceasta cifra de afaceri realizata de industria auto va atinge 10%", a precizat Stroe.

Oficialul ACAROM atrage atentia asupra maririi salariilor in industria auto romaneasca, care ar putea avea urmari grave peste 3-4 ani.

"Dinamica alerta a salariilor si aprecierea leului erodeaza atractivitatea de a investi in industria auto din Romania. Daca vrem sa avem salarii mari in Romania in urmatorii 3-4 ani, s-ar putea ca in 2015 sa nu mai vorbim de performantele care s-au facut pana acum, ma refer in mod deosebit la productie. Potentialul de dezvoltare al sectorului auto din Romania este mai ridicat fata de tarile din zona centrala si est-europeana si el trebuie valorificat in mod inteligent. Investitiile straine directe vor ramane baza dezvoltarii competitivitatii sectorului auto din Romania", considera Stroe.

In Romania, productia de autoturisme la mia de locuitori este de 10 ori mai mica decat in Slovacia si de 3 ori mai mica decat in Ungaria.

"Polonia, Slovacia, Cehia, Ungaria au valori importante, sub Romania este doar Slovenia, insa luam in consideratie si dimensiunea tarilor. Investitiile straine in aceste tari au avut valori mai mari decat in Romania si in 2005", a spus Stroe.

Costul muncii in Germania sau in Franta este de 10 ori mai mare decat in Romania.

Stroe mai spune ca "evolutia pietei auto din Romania ne arata ca in 2010 ar fi o mare reusita daca am putea sa atingem 90% din realizarile anului 2009".

Citeste si:

Potrivit analistilor din industrie, cererea pentru autovehicule electrice si hibride dupa criza va creste treptat si va ajunge la 3% pana la 10% din piata pana in 2020. China este capabila sa produca masini electrice pentru ca dispune de cea mai mare rezerva de litiu.

In 2010, se prognozeaza o crestere de 19,5% a productiei mondiale de automobile la 68,5 milioane de unitati. Anul viitor, productia mondiala de masini ar putea creste cu 7%, la 74 milioane de unitati.

In 2016, prevederile statistice arata ca productia mondiala de masini va atinge 93 de milioane de unitati, din care peste 20 de milioane in China.

In Europa, criza a afectat puternic industria auto in 2009. Anul acesta, evolutia este incerta.

Romania este singura tara din Uniunea Europeana care a inregistrat in 2009 o crestere de 20,9% a productiei de automobile.

La conferinta ACAROM, Stroe a invitat Volkswagen sa isi faca o filiala in Romania adresandu-se reprezentantului biroului regional VW de la Budapesta. "Va propun sa faceti o filiala in Romania. Va pun la dispozitie birou, acces la toate mijloacele de comunicare, doua persoane vorbitoare de limbi straine. Romania poate oferi companiei VW aceleasi exigente, calitate, costuri, termene. Dacia este pe locul 3 la calitate in Europa, conform studiilor de piata. Costul fortei de munca in Romania este de 4 euro, iar in Slovacia de 10 euro", a zis Stroe.