“Am invatat ca trebuie sa fim mai precauti in dimensionarea stocurilor si sa tinem cheltuielile sub control, la cel mai mic nivel posibil. Toata perioada, cei doi ani de criza au fost dificili”, a precizat Stein.

Oficialul povesteste cum a simtit inceputul crizei, o perioada care a prins compania cu stocuri mari de autoturisme noi si cu vanzari in scadere. „Veneam dupa un an de boom al vanzarilor si brusc ne-am confruntat cu o scadere dramatica a vanzarilor si cu stocuri dimensionate ca pentru un an foarte bun”, a mai spus Stein.

Pe langa vanzarile in scadere si stocurile mari, o alta problema a fost generata de institutiile financiare. “Bancile au inceput sa ceara banii din credite inapoi. Aspect care a facut ca mediul de afaceri sa se inrautateasca si mai mult”, a explicat Stein.

Compania a incercat in primul an de criza sa scape de masinile aflate in stoc, iar apoi sa incetineasca scaderea vanzarilor”, a mai adaugat Stein.

Presedintele AutoItalia spune ca nu a fost un moment mai dificil in cei doi ani de criza, ci “toata perioada a fost dificila”. El a observat in aceasta perioada “un interes redus al guvernului fata de nevoile tarii, un interes si mai scazut fata de mediul de afaceri din Romania, lipsa investitiilor in infrastructura si ca salariatii firmei au fost foarte atasati de ideea de a ajuta la trecerea peste efectele crizei”.

Citeste si:

In cei doi ani de criza, reprezentantul AutoItalia spune ca a fost nevoit sa renunte la circa 30% din personal.

Intrebat despre cum a schimbat criza clientul, Stein a raspuns scurt “Care client????”.

In prezent, clientii se confrunta cu lipsa finantarii si perspectiva zilei de maine. Fondatorul AutoItalia considera ca in Romania 10% din masinile comercializate vor fi hibride, electrice in cel putin 10 ani.

AutoItalia este importatorul marcilor Infiniti, Fiat, Fiat professional, Fiat Abarth, Lancia, Alfa Romeo, Maserati, Honda Motorcycles, Sang Yong si Segway in Romania.