Chevrolet Spark a reusit sa scape complet de imaginea Daewoo Matiz prin noua generatie, lansata in 2010 pe piata romaneasca.
Designul exterior si interior este complet nou, iar cu motorizarea de 1,2 litri 81 CP este mult mai agil.

Noul Spark se conduce mai usor, se parcheaza rapid, este destul de stabil si iti ofera mai mult spatiu in interior.

Spark a scapat de platforma Matiz si s-a facut mai gigant, acum este mai lung cu 145 mm, mai lat cu 102 mm si are un ampatament mai mare cu 30 de mm.

Modelul de clasa A este un succes pe piata romaneasca, in primele 11 luni din 2010 vanzarile Spark au depasit 1.000 de unitati avand o cota de piata de 35%, cu mult peste locul doi in segment, Fiat Panda al caror livrari au fost de 540 de unitati (cota de piata 18%).

Am primit la test cel mai puternic si mai dotat Spark, LT, avand o motorizare de 1,2 litri benzina 81 CP si un pret de 10.800 euro, plus ESC (Sistem de control al stabilitatii) care costa inca 240 euro.

Noul Spark este mai confortabil si mai sigur pe el ca vechea generatie, preia gropile si denivelarile foarte bine. Virajele le poti aborda cu 40-50 de km/ora fara probleme, pare incredibil pentru ca masina este cam inalta si nu are o latime pe masura.

Este o masina de oras, deci ar trebui sa fie sprintena pana la 60 km/h, asa si este. Motorul de 1,2 litri urca rapid in ture. Acceleratia de la 0 la 100 km/h se face in 12,1 secunde, iar viteza maxima este de 164 km/h.

Pe autostrada la 130 km/h apar turbulente se simte ca nu este o masina de autostrada, zgomotul in interior se intensifica.

Rezervorul de 35 de litri iti ajunge pentru 500 de km. Din pacate computerul de bord nu iti arata consumul mediu, doar cati km mai poti merge cu carburantul din rezervor. Consumul indicat de producator este de 6,6% in oras.

In echiparea LT, Spark are scaun sofer reglabil pe inaltime, geamuri electrice fata si spate cu impuls la geamul soferului, computer de bord, aer conditionat automat, radio CD cu MP3, comenzi audio pe volan, 6 airbag-uri: airbag sofer, pasager, airbag-uri laterale, aribag-uri cortina, senzor de parcare, ABS.

Mai multe informatii despre model sunt disponibile aici

Cel mai ieftin Spark vine cu motorizarea de 1 litru 68 CP si are un pret de pornire de 8.000 euro. Motorizarile sunt echipate cu sistem de injectie multi-port, respecta standardul de emisii Euro V si sunt disponibile impreuna cu o cutie de viteze manuala cu cinci trepte de viteza.

Date tehnice: Chevrolet Spark
Capacitate cilindrica (cmc) 1.206
Putere maxima (CP/rpm) 81/6.400
Cuplu maxim (Nm/rpm) 111/4.800
Cutie de viteze MT5
Acceleratie 0-100 km/h (s) 12,1
Viteza maxima (km/h) 164
Consum urban/extra-urban/mediu: 6,6/4,2/5,1
Dimensiuni Lxlxh (mm) 3.640/1.597/1.552
Ampatament (mm) 2.375
Emisii de CO2 (g/km) 119
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri