Prima lansare importanta in 2006, in Romania, va fi cea a Hondei Civic, in ianuarie. In lunile imediat urmatoare, sint asteptati pe piata autohtona trei concurenti foarte importanti din clasa mica: Fiat Grande Punto, Renault Clio si Peugeot 207. Astfel, daca adaugam si lansarea tripletei formate din Citroën C1, Peugeot 107 si Toyota Aygo, putem spune ca 2006 se anunta a fi un an foarte bun pentru masinile ieftine, de mici dimensiuni.


Concurenta europeana

Peugeot 207 este dezvoltat pe platforma lui Citroën C3 si este mai lung si mai inalt decit 206. Pe linga aspectul exterior mai modern, interiorul a suferit modificari ample. Acum sint oferite noi echipamente, precum airbaguri perdea si pentru genunchi.

Unele motoare sint aceleasi de pe C3, dar gama va include, in final, noi motorizari, cu patru cilindri, dezvoltate in parteneriat cu BMW, ce se vor regasi si pe Mini. Dieselurile sunt cele mai noi din gama nascuta in urma colaborarii dintre PSA (grupul ce reuneste Peugeot si Citroën) si Ford. Va urma, pina la sfirsitul anului, versiunea break. Variantele RC si coupé-cabriolet vor urma in 2007. La Renault, Clio si-a pastrat neschimbat numele pentru noua generatie, dar la Fiat s-a dorit o diferentiere mai clara fata de generatia precedenta. In spatele denumirii Grande Punto, se ascunde, dupa cum se poate ghici, un Punto mai mare. Aceasta crestere in dimensiuni, la Fiat, este una impresionanta pentru clasa mica. Noul Fiat va fi cea mai mare masina din clasa ei, la cei 4,03 metri lungime.

Pentru Romania, preturile nu au fost inca anuntate, insa, in Vest, 207 si Grande Punto costa aproximativ la fel cu generatiile precedente, iar Clio cu aproape 400 de euro mai mult. „Alte masini mici, ce sint asteptate cu interes pe piata autohtona, sunt Citroën C1, Peugeot 107 si Toyota Aygo“, declara redactorul-sef al revistei „ProMotor“, Edwin Keleti. „Este interesant de vazut cum se vor integra aceste masini pe piata noastra plina de snobism, in care toti vor cite un SUV“, a adaugat Keleti. La vara incepe comercializarea, si in Romania, a celei mai bine vindute masini hibride din lume - Toyota Prius. Desi analistii pietei sint sceptici in privinta perspectivelor acestui model la noi, reprezentantii Toyota spera sa aiba totusi succes.

Lansari spectaculoase

Desi in Vest vinzarile au debutat deja, Alfa Romeo 159 este asteptata la noi abia in primavara acestui an. Modelul ce succede lui 156 va avea trei motoare pe benzina si doua diesel. Cea mai slaba motorizare va fi diesel, si va avea 120 de cai-putere, iar cea mai puternica va fi pe benzina, in configuratie V6, si va avea 260 de cai-putere.

Desi nu va arata la fel, viitorul Audi TT va adopta elemente de design de la conceptul Audi Shooting Break, prezentat la Tokio anul trecut.

De la BMW, in 2006 vom avea versiunile coupé si coupé-cabriolet pentru Seria 3. De asemenea, anul acesta va aparea noul M3.

Citeste si:

Jaguar va aduce in 2006 noul XK si la Bucuresti. Deocamdata, in versiune coupé. Lansat la sfirsitul anului trecut, modelul XK, echipat cu un motor V8 de 300 de cai-putere, este deja un mare succes in Occident.

„Nu trebuie uitat Cayman S“, considera Edwin Keleti, „acesta fiind o realizare deosebita a celor de la Porsche, care va ajunge si la noi in 2006“.

„O masina foarte frumoasa, si care va fi vinduta si la noi incepind de anul acesta, este Alfa Romeo Brera“, a adaugat Keleti.

Dacia va avea un an bun

Dupa ce, in 2005, Dacia a inregistrat o cifra de afaceri de 1,1 miliarde de euro, pentru 2006 compania preconizeaza o cifra de afaceri de peste 1,5 miliarde de euro. Vinzarile Dacia, in 2005, au depasit 180.000 de exemplare, in crestere cu 83% fata de 2004. Pentru anul urmator, oficialii Dacia nu pot oferi inca o tinta de vinzari, insa anunta lansari importante.

In primavara, Loganul va primi un motor pe benzina, de 1,6 litri si 16 valve, ce va propulsa masina de la 0 la 100 de kilometri la ora in 10 secunde. Totodata, pretul ar putea ajunge la 10.000 de euro.

Tot in primavara, Dacia anunta introducerea ABS-ului pe versiunea diesel.

Insa cel mai important eveniment pentru Dacia, in acest an, este lansarea break-ului. Conform lui Fraçois Fourmont, aceasta versiune va aparea cel mai probabil in octombrie. Pentru varianta furgoneta, clientii vor trebui sa astepte insa anul 2007.

„Desi piata noastra nu este una tocmai propice pentru un break, cred ca aceasta versiune de Logan va avea succes, fie si numai pentru faptul ca romanul va putea baga doi porci in portbagaj, in loc de unul“, a declarat Keleti.