Dupa un an foarte bun pentru vinzarile de masini noi, 2006 va consemna incetinirea cresterii acestora. In plus, 2006 este anul in care factorii de decizie trebuie sa adopte masuri care sa protejeze piata masinilor noi de invazia second-hand, ce va urma dupa integrare.
Dupa un an foarte bun, in care vinzarile de masini au crescut fata de 2004 cu peste 50 de procente, 2006 va fi un an in care vinzarile de masini vor creste cu doar maximum 10 procente. Datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), pentru luna noiembrie, anul trecut, arata ca s-au vindut 197.967 de autoturisme noi de la inceputul lui 2005. In 2004, in primele 11 luni s-au vindut aproape 129.000 de autoturisme. Diferenta reprezinta o crestere de peste 50% in 2005, fata de 2004. Insa pentru 2006 previziunile nu mai sint la fel de bune. 2005 a fost un an exceptional pentru vinzarile de autovehicule, in general, si de autoturisme, in special. Nu ne asteptam la o astfel de crestere a pietei. Prin prisma procentajelor de crestere, nu cred ca vom mai intilni asa ceva, a declarat vicepresedintele APIA, Nicolas Ianculescu.

Crestere de 10%

Vicepresedintele APIA considera ca cresterea spectaculoasa din acest an a avut citiva factori majori. Cel mai important factor a fost aprecierea leului cu 15% in doar citeva luni. Pentru cine a cumparat o masina in euro, platibila in lei, a insemnat foarte mult, considera Ianculescu. Alti factori sint enumerati de directorul APIA, Marius Carp. Acestia sint: introducerea cotei unice, creditele mai accesibile si discounturile importante. Multi dintre acesti factori nu se vor mai repeta, de aceea anul urmator cresterea pietei va fi de doar 5-10%.

Protectia la invazie

Insa 2006 se anunta a fi pentru piata auto un an foarte important din punct de vedere al legislatiei in vederea integrarii. Actualele norme, ce limiteaza importurile de masini second-hand, nu vor mai putea fi aplicate decit anul urmator, UE cerind ca, dupa integrare, sa renuntam la ele. Avind in vedere experienta Poloniei, a carei piata de masini noi a suferit un recul puternic dupa integrare, reprezentatii APIA doresc introducerea de norme care sa limiteze numarul de masini second-hand ce vor intra in Romania dupa 1 ianuarie 2007. Situatia ar putea fi foarte grava pentru Dacia, considera Jean Michel Sicre, director comercial Dacia. Intr-un scenariu pesimist, daca se ajunge sa se repete ce s-a intimplat in Polonia, atunci vinzarile noastre s-ar putea injumatati, spune Sicre.


(
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri