La inceputul saptamanii, trei directori ai Renault, printre care un membru al consiliului administrativ, au fost suspendati din cauza unor scurgeri de informatii, ceea ce a determinat guvernul sa avertizeze asupra unui pericol mai larg la care ar putea fi expusa industria franceza.

"Este mana unor profesionisti. Renault este victima unei retele internationale organizate", a declarat directorul operational al Renault, Patrick Pelata.

Cei trei directori sunt suspectati de transmiterea unor informatii legate de programul electric, in dezvoltarea caruia constructorul auto investeste miliarde de euro impreuna cu partenerul nipon Nissan.
Informatiile se refera, probabil, la costurile si modelul economic al programului, insa nu si la elemente importante de tehnologie, a afirmat Pelata.

"Este ceva serios, dar nu atat de grav precum ar fi fost daca era vorba de tehnologie", a adaugat el, mentionand ca dezvoltarea programului dedicat masinilor electrice se desfasoara conform programului..
Surse din guvernul francez au indicat vineri ca serviciile secrete investigheaza posibile piste chineze in cazul de spionaj in care se regaseste Renault.

Constructorul auto este detinut in proportie de 15% de catre stat.

Citeste si:

In 2007, o studenta din China angajata la producatorul de piese auto Valeo a fost condamnata la o pedeapsa cu inchisoarea pentru obtinerea de documente confidentiale. Justitia nu a clasat infractiunea ca una de spionaj, ci de abuz de incredere.

Relatiile dintre Franta s China s-au tensionat in urma cu doi ani, cand presedintele francez Nicolas Sarkozy a criticat politica Beijingului legata de Tibet. Legaturile s-au imbunatatit, insa, cand presedintele chinez Hu Jintao a vizitat Parisul la sfarsitul anului trecut. Franta vrea sprijinul Chinei pentru reformarea sistemului monetar international.

Un oficial guvernamental a declarat pentru publicatia Le Journal du Dimanche ca in utlimii ani Franta s-a confruntat cu mii de cazuri de spionaj industrial.