Monovolumul Dacia va fi lansat in 2012 si va fi produs in Maroc in doua variante, una de familie si una utilitara, la un pret incepand cu 13.000 de euro, potrivit publicatiei franceze L'argus.

Noul model va fi al cincilea membru al familiei Dacia, dupa berlinele Logan si Sandero, breakul Logan MCV si vehiculul sport utilitar Duster, informeaza Mediafax.

L'argus noteaza ca monovolumul Dacia, la fel de spatios ca Renault Grand Scenic, va costa cat un Modus.

MPV-ul Dacia va costa de la 13.000 de euro in versiunea pe benzina si 15.000 euro in cazul celei diesel, cu circa 2.000 de euro mai mult decat break-ul MCV in versiunea cu sapte locuri.

Noul model Dacia va fi dotat in cazul versiunii diesel cu motor 1,5 dCi, de 90 si 105 cai putere. In cazul versiunii pe benzina, va fi folosit probabil motorul 1,2 TCE de 100 de cai putere, se arata in articol.

Vehiculul va avea o lungime de aproximativ 4,5 metri, un format comparabil cu cel al Renault Grand Scenic, iar habitatul va fi suficient pentru sapte adulti.

Modularitatea va fi similara cu cea a breakului MCV, care dispune de banchete rabatabile. Astfel, va exista si versiunea cu trei randuri de locuri.

In conditiile in care locurile de pe randurile doi si trei vor fi rabatabile, spatiul de bagaje va depasi 2.300 de litri.
Potrivit articolului, este posibil ca viitoarea generatie Renault Kangoo (in cadrul proiectului K67) sa fie vanduta sub sigla Dacia pe unele piete.

Versiunea utilitara va avea usi laterale culisante si usi de spate asimetrice, asemanatoare cu cele ale Logan MCV.

Renault asambleaza din 2003 vehicule utilitare Kangoo si versiuni ale familiei sale in uzina din Casablanca, unde sunt fabricate si modelele Logan si Sandero.

Capacitatea de productie a acestei fabrici este insa limitata la 70.000 de unitati pe an.

Din acest motiv este logic ca cele doua noi modele, respectiv noul MPV si K67, sa fie asamblate la noua fabrica din Tanger, potrivit publicatiei.

Uzina de la Pitesti, cu o productie anuala de 300.000 de vehicule, lucreaza la capacitate maxima, astfel incat noua fabrica din Tanger va reprezenta o gura de oxigen, iar pozitia sa geografica va contribui la reducerea semnificativa a timpilor de asteptare a livrarilor.

In prezent, perioada oficiala de asteptare la achizitia unui Duster este de patru luni, dar poate ajunge si la sase luni.

Renault a anuntat deja ca 95% din productia fabricii de la Tanger (400.000 de vehicule pe an) va fi destinata pietei europene.

Exporturile vor avea loc pe cale maritima, prin intermediul portului Tanger, iar destinatiile vor fi porturile franceze Sete si Saint-Nazaire.

Renault asambleaza din 2005, prin intermediul companiei marocane de constructii auto SOMACA, automobile Logan la uzina din Casablanca, iar un sfert din productie este destinata exportului, in special pe piata europeana.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri