Producatorii americani de autovehicule Ford si General Motors au avut cifre de vanzari mai reduse in anul 2005 comparativ cu 2004, inregistrand scaderi de 4%, respectiv de 4,9% in Statele Unite ale Americii.
General Motors a inregistrat o reducere cu 10,3% a vanzarilor de autovehicule noi in SUA, in luna decembrie a anului 2005, fata de aceeasi luna a anului 2004, ajungand la 392.041 autovehicule, in timp ce vanzarile pentru intregul an 2005 s-au diminuat cu 4% comparativ cu 2004, ajungand la putin peste 4,5 milioane de autovehicule. In decembrie, Ford a inregistrat o reducere cu 9% a vanzarilor de autovehicule noi in SUA, ajungand la 267.881 unitati, in timp ce vanzarile pentru intregul an 2005 au scazut cu 4,9% comparativ cu anul 2004, ajungand la putin peste 3,17 milioane de autovehicule.

Grupul Chrysler, filiala a constructorului germano-american DaimlerChrysler, a inregistrat o scadere cu 5% a vanzarilor de autovehicule noi in SUA, in ultima luna a anului 2005, comparativ cu decembrie 2004, ajungand la 189.449 autovehicule, in timp ce vanzarile anuale au inregistrat o crestere cu 5%, ajungand la peste 2,3 milioane de autovehicule.

In cazul constructorilor niponi, cresterea vanzarilor Toyota a fost de 8,2% in luna decembrie, cifrandu-se la 203.279 autovehicule, ceea ce constituie un record lunar de vanzari pe ansamblul anului 2005, volumul anual situandu-se la 2,26 milioane autovehicule, in crestere cu 10,1%.

Nissan a avut cel mai bun an in Statele Unite, depasind pentru prima data 1 milion de autovehicule vandute si ajungand la 1.076.670 unitati, un progres de 9,6% fata de anul 2004.

Pentru 2006, Volkswagen estimeaza o crestere a vanzarilor din SUA, intre 5% si 10% pentru prima data in ultimii sase ani, ca urmare a introducerii de noi modele, transmite Reuters. Pentru anul trecut, conducerea Volkswagen a estimat pentru piata americana pierderi de aproximativ 900 milioane euro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri