Noul model este fabricat la uzina BMW din Dingolfing, pe aceeasi linie de productie ca noile modele BMW Seria 5 Sedan, BMW Seria 5 Touring, BMW Seria 5 Gran Turismo si BMW Seria 7.

Uzina BMW din Dingolfing, in Bavaria Inferioara, face parte din reteaua mondiala BMW de productie inca din 1967. Dupa ce initial a fost fabrica de componente, Dingolfing a devenit, din 1973, uzina destinata productiei complete de automobile, odata cu construirea noii Hale 2.4.

Pana in prezent, la uzina din Dingolfing au fost produse peste sapte milioane de modele BMW. Circa 18.600 lucreaza la uzina in prezent, dintre care peste 12.000 la productia de automobile la Hala 2.4.

In 1976, Dingolfing a inceput productia primei generatii a gamei BMW Seria 6. Si cea de-a doua generatie a fost produsa tot acolo - inclusiv BMW Seria 6 Cabriolet, care a fost lansat in 2004. Cu acest model, Dingolfing a continuat traditia fabricarii de modele cabriolet care a inceput cu prima generatie BMW Seria 3 Cabriolet, in 1985.

Designul flexibil al sistemelor de productie permite uzinei sa-si adapteze constant combinatia de produse la fluctuatiile cererii de pe piata.

Procesele de productie si vanzare orientate catre client (KOVP) asigura ca fiecare automobil este produs la timp si in functie de cerintele specifice ale fiecarui client, cu un grad mare de personalizare, specific marcii.

Alte efecte de sinergie sunt realizate prin designul modular al componentelor. Piesele care au designul de baza identic pot fi modificate cu usurinta pentru a se potrivi diferitor modele in care sunt asamblate - inclusiv noul BMW Seria 6 Cabriolet - si diferitelor niveluri de specificatie a vehiculelor.

Citeste si:

Cadrul puntilor este conceput ca un element comun pentru toate modelele, dar cu sisteme de prindere in functie de ecartamentul automobilului la care sunt montate, in timp ce sistemul de aer conditionat cuprinde o gama de module care pot fi combinate si se potrivesc cu cerintele clientilor la toate cele trei modele - BMW Seria 6 Cabriolet, BMW Seria 5 sau BMW Seria 7.

Productia se desfasoara dupa principiile „Just-in-time” si „Just-in-sequence”, insemnand ca toate componentele sunt livrate pe linia de fabricatie in momentul asamblarii, fara a fi nevoie de spatii de depozitare (Just-in-time) si componentele sunt livrate exact in ordinea pregatirii automobilelor pe linia de fabricatie (Just-in-sequence), si toate acestea pentru toate cele cinci modele aflate in productie simultan.

Operatiile de asamblare specifice versiunilor cabriolet, cum ar fi montarea softtopului si a sistemului de protectie in caz de rasturnare, sunt integrate in linia principala de asamblare. Una dintre cele mai importante operatiuni este combinatia dintre montarea si reglajul softtopului.

Panourile de aluminiu utilizate in structura usilor asigura o mare rigiditate. Tehnicile comune utilizate includ sudare cu laser, legaturi structurale si nituire.

Plasticul termic utilizat pentru aripile fata si compusii cu fibra de sticla turnati in foaie (Sheet Moulding Compound / SMC), folositi pentru capota portbagajului si husa pentru compartimentul softtopului, sunt alte zone in care procesele inovatoare reunesc modalitatile de reducere a masei cu cele de respectare a cerintelor de design si cu standardele de flexibilitate.

SMC ofera o formare mai buna a suprafetelor curbate fata de componentele din panouri de otel. De asemenea, capota portbagajului si husa pentru compartimentul softtopului, alaturi de panourile laterale din plastic termic - nou dezvoltate si rezistente la caldura -, pot fi integrate in procesul de vopsire in linie de la uzina din Dingolfing, ceea ce permite ca aceste componente sa fie montate si sa fie vopsite in acelasi timp cu restul caroseriei.