Noul Seria 5 sedan dispune de un motor cu opt cilindri (407 CP) si trei versiuni cu sase cilindri pe benzina (204 CP, 258 CP, 306 CP), precum si patru propulsoare diesel, o unitate cu patru cilindri (184 CP) si trei variante cu sase cilindri (204 CP, 245 CP, 300 CP), toate Euro5.

Modelul de test a fost un BMW 530d sedan, 3 litri diesel 245CP, echipat cu transmisia automata sport Steptronic cu 8 trepte, una din cele mai bune alegeri din pachetul de optionale. Insa pretul nu este mic, cutia automata costa putin sub 2.500 euro cu TVA.

In urma cu cativa ani, transmisia automata nu era prea cautata pe piata europeana pentru ca masina avea un consum mai mare cu aproape un litru fata de o cutie de viteze manuala si un numar mai mic de trepte de viteza, iar performantele erau mai slabe cu aproape o secunda, acum totul pare de domeniul trecutului. Transmisia manuala a ramas la 6 trepte, iar cea automata a ajuns la 8 trepte in cazul BMW, insa sunt constructori auto care lucreaza deja la o cutie cu 9 trepte.

Cutiile de viteze automate sunt din ce in ce mai rapide, reactioneaza promt la acceleratii si tin motorul cat pot de subturat in mers constant, pentru un consum redus de carburant, exact asa se comporta si Steptronic de la BMW, care a generat noului Seria 5 diesel de 245 CP un consum extraurban de 6,2 litri la o viteza de 130 km/h.

Motorizarea de 3 litri diesel 245 CP duce cele 1.800 de kg ale noului Seria 5 de la 0 la 100 km/h in 6,3 secunde, viteza maxima fiind de 250 km/h. Rezultate mai mult decat satisfacatoare.

Este greu de gasit un defect unui BMW, mai ales cand ai in fata un exemplar echipat cu toate optiunile, care depaseste 70.000 euro cu TVA. In standard, Seria 5 cu motorul de 3 litri diesel 245 CP are un pret de 52.000 euro cu TVA.

Este o masina confortabila, chiar daca esti pe locurile din fata sau din spate stai la fel de bine, este loc suficient. Scaunele din piele sunt moi si pot fi reglate electric in mai multe pozitii. Denivelarile soselelor, gropile, nu se simt, confortul este maxim.

Motorul diesel nu se aude, doar la depasiri ai placerea sa auzi un sunet fin, de forta, 245 CP.

Masina de test avea sistemul Adaptive Drive, cu patru programe, Normal, Comfort, Sport, Sport+. Dupa nume ne dam seama cum se simte masina cand folosim unul din programe. Pe modul sport masina este mai turata decat in mod Normal, pentru ca retrogradeaza o treapta, iar pentru Sport+ suntem avertizati, sistemul DSC este decuplat si ramane in functiune DTC.

Citeste si:

Am gasit in interior multe butoane, fiecare cu istoria lui, pe unele le stiam de mult, cu altele am familiarizat pe loc. Desi sunt cam multe, comenzile sunt bine amplasate si le vezi rapid.

Printre optionale am beneficiat de scaune fata ventilate - 850 euro cu TVA, Head-Up Display (afisaza pe parbriz in fata soferului viteza si alte functii) - 1.500 euro, sistem de avertizare la parasirea benzii de rulare - 550 euro, sistem de avertizare la schimbarea benzii de rulare - 650 euro, Night Vision cu sistem de recunoastere a pietonilor (un display cu vedere pe timp de noapte) - 2.000 euro, sistem de navigatie - 2.600 euro, aer conditionat automat controlat pe 4 zone - 900 euro.

Sistemul Night Vision ne ajuta partial noaptea, tot ce apare in fata masini se vede pe display-ul central insa imaginea nu este prea clara. Oamenii si masinile ies in evidenta in functie de caldura. La autovehicule se observa cel mai bine esapamentul, rotile si stopurile. Animalele mici raman in continuare un pericol pe timp de noapte, pentru ca nu radiaza suficienta caldura si nu prea se observa pe display.

Conditiile meteo precum ninsoarea sau ploaia torentiala pot afecta senzorii pentru parasirea benzii de rulare sau pentru schimbarea acesteia, facand inutile sistemele de sute de euro.

Sistemul iDrive a fost mult imbunatatit, acum este mult mai usor sa te plimbi prin meniu. Sistemul de navigatie costa foarte mult, iar in Romania este cam nefolositor intrucat harta este cam goala.

Pentru ca vremea a fost nefavorabila si soseaua acoperita cu zapada si polei, am ramas rezervat si am condus cat se poate de calm. Tractiunea spate iti da emotii pe zapada, chiar si cu anvelope de iarna. Cu cat accelerezi mai puternic, cu atat simti cum masina fuge de spate.

Modelul de test a beneficiat de Dynamic Damper Control (control dinamic al amortizoarelor, Dynamic Drive Stability Control (control dinamic al stabilitatii transmisiei), Integral Active Steering (directie integral activa) si sistemul EPS Electric Power Steering (servodirectie asistata electric).

Pretul de pornire pentru noul BMW Seria 5 sedan este de 43.500 euro cu TVA pentru motorul diesel de 2 litri 184 CP.

Mai multe informatii despre model sunt disponibile aici

Date tehnice: BMW Seria 5 sedan
Capacitate cilindrica (cmc) 2.993
Putere maxima (CP/rpm) 245/4.000
Cuplu maxim (Nm/rpm) 540/1.750-3.000
Cutie de viteze AT8
Acceleratie 0-100 km/h (s) 6,3
Viteza maxima (km/h) 250
Consum urban/extra-urban/mediu: 8/5,3/6,3
Dimensiuni Lxlxh (mm) 4.899/1.860/1.464
Ampatament (mm) 2.968
Emisii de CO2 (g/km) 166