Marchionne a provocat tensiuni in Italia dupa ce a declarat, saptamana trecuta, ca Fiat si grupul american Chrysler ar putea fuziona intr-o companie cu sediul in Statele Unite, transmite Bloomberg, citat de Mediafax.

Seful Fiat a indulcit ulterior declaratiile, notand ca nu s-a luat nicio decizie.

Fiat detine 25% din actiunile Chrysler si a preluat managementul companiei.

Fiat a planificat o productie de 280.000 de autoturisme si SUV-uri pe an incepand din 2012 la Mirafiori, cea mai mare uzina din Italia, sub marcile Jeep si Alfa Romeo, in cadrul parteneriatului cu Chrysler. Conform acordului incheiat recent cu sindicatele, muncitorii vor lucra mai multe ore, vor lua pauze mai scurte si vor risca sanctiuni salariale pentru absenteism persistent.

Citeste si:

"Integrarea cu Chrysler ar putea conduce la noi combinatii, deci este necesar sa accentuam cat de importanta este o pozitie proeminenta a Italiei. Guvernul vrea sa verifice cu managementul Fiat in ce stadiu este planul de investitii in Italia", a declarat ministrul muncii Maurizio Sacconi, care a discutat saptamana trecuta cu Marchionne si va participa la intalnirea convocata de Berlusconi pentru sambata.

Proiectul Mirafiori face parte dintr-un plan de investitii de 20 miliarde euro menit sa renoveze cele cinci fabrici de automobile ale Fiat din Italia.

Grupul intentioneaza sa produca 1,4 milioane de autovehicule pe an in Italia din 2014, fata de 650.000 in 2009.

Pe langa intalnirea de sambata cu guvernantii, Marchionne va fi audiat saptamana viitoare in parlamentul italian, pe aceeasi tema.
Reprezentantii sindicatelor au exprimat temeri ca Marchionne "este orientat strategic mai mult catre Statele Unite decat catre Europa".