In 2010, LeasePlan Romania a raportat o cifra de afaceri de 25,6 milioane euro, in urcare cu 150% fata de 2009 si o flota de masini de 4.820 de unitati, in crestere cu 87% fata de anul precedent.

LeasePlan Romania ocupa locul 3 din punct de vedere al dimensiunii flotei totale si locul 2 din punct de vedere al flotei aflate in administrate.

Valoarea portofoliului LeasePlan Romania s-a dublat anul trecut, ajungand la 36,7 milioane de euro, pentru 2011 compania estimand atingerea unui nivel de 37,6 milioane de euro.

"Asistam la o tendinta de crestere a pietei de leasing operational in totalul pietei de leasing auto. Unul dintre motive este acela ca piata este inca la inceput. In timp ce in Romania acest tip de servicii reprezinta aproximativ 18% din totalul pietei de leasing auto, in tarile din vestul Europei acestea detin o pondere de 30-40%", a declarat directorul general al LeasePlan Romania, Bogdan Apahidean.

Apahidean se asteapta ca piata de leasing operational sa creasca in 2011 cu aproape 15%, la 35-37.000 de unitati in administrare, iar valoarea acesteia sa depaseasca 250 de milioane euro.

Din totalul vehiculelor administrate de LeasePlan, 82% se afla in sistem complet de leasing operational, iar pentru 17% din acestea se asigura doar serviciile de gestionare a flotei, restul fiind in sistem net operational leasing (pentru care s-a asigurat doar finantarea).

Citeste si:

"Clientii incep sa ia in considerare din ce in ce mai mult beneficiile leasingului operational, in special in actualul context economic: reducerea costurilor, directionarea capitalului si a liniilor de credit catre activitatea principala a companiei, deductibilitatea integrala a costurilor, eliminarea platilor in numerar aferente intretinerii vehiculelor, reinnoirea flotei, s.a.", a mai spus Apahidean.

LeasePlan Romania are in prezent 43 de angajati si urmareste ca in 2015 sa aiba peste 70 de salariati.

LeasePlan a semnat un contract cu Nissan pentru a folosi in administrare de flote modelul electric Leaf. "In Romania, deocamdata nu se pune problema pentru ca nu exista infrastructura", a mai spus Apahidean.

Compania a lansat platforma de licitatii on-line pentru car-remarketing, care are si o componenta - CarNext, dedicata clientilor finali (retail). LeasePlan Romania va scoate la vanzare 1.000 de masini second-hand, marcile Dacia, Renault, VW, Ford, Skoda, pentru care s-au inscris peste 90 de dealeri de masini rulate din tara si din strainatate (Spania, Franta, Cehia, Germania).

Compania are peste 160 de clienti din domenii ca industria energetica si farmaceutica, serviciile financiare, ITC si sectorul alimentar. Printre cei mai importanti clienti ai LeasePlan Romania se numara: OMV Petrom SA, Ursus Breweries, CEZ Romania, BCR, Bancpost, Coca-Cola HBC Romania, Metro Cash & Carry Romania, Silcotub, IBM Romania, etc.

LeasePlan Romania face parte din grupul olandez LeasePlan, detinut de un consortiu alcatuit din Volkswagen Group, cu o participatie de 50%, si Fleet Investments B.V. (50%).