Anul 2005 a prilejuit cel mai mare succes din istoria Porsche Romania in ceea ce priveste vanzarile. Cu un total de 32.450 de unitati vandute, importatorul a beneficiat de o crestere de 84,3 la suta fata de 2004, cand au fost livrate 17.610 masini.

Aceasta reusita a survenit pe fondul cresterii extraordinare a vanzarilor de automobile in tara noastra, dar mai ales maririi numarului dealerilor marcilor importate de grup si imbunatatirii constante a serviciilor depuse de acestia. Sfarsitul lui 2005 a inregistrat cea mai mare crestere, lunile octombrie, noiembrie si decembrie consemnand livrarea a aproape 10.000 de masini. Cea mai prolifica luna a anului trecut a fost, din acest punct de vedere, octombrie, cand au fost vandute 3.386 de unitati, in crestere cu 106,1 la suta fata de perioada similara a lui 2004.

De asemenea, unele dintre cele mai importante realizari in anul recent incheiat au fost consacrarea marcii Audi in segmentul premium, clasarea pe primul loc a modelelor Volkswagen Passat si Touareg in segmentele lor si detinerea primului loc in Europa in ceea ce priveste importurile modelului Skoda Octavia Tour.

VOLKSWAGEN - Passat ocupa primul loc la vanzari in clasa C

Marca Vokswagen se poate mandri cu un adevarat record de vanzari in anul ce tocmai s-a incheiat. Fata de 2004, vanzarile au crescut cu 82,6%, succesul datorandu-se noului model Volkswagen Passat. Dupa ce generatia a patra si-a incheiat cu succes cariera, noul Passat a devenit instantaneu un succes de vanzari, nu mai putin de 2.733 de unitati gasindu-si proprietarul in 2005.

In luna iulie, Passat a inregistat un record de vanzari, 404 masini fiind livrate. Ca de obicei, o contributie mare la vanzari au avut modele Bora cu 2.151 unitati, Golf V, cu 1.857 unitati, si noul Polo, cu 1.663 automobile vandute.

Un alt model important in gama Volkswagen a fost Touareg, cel mai bine vandut SUV premium, 725 de unitati fiind livrate proprietarilor. In medie, doi romani pe zi au ales modelul Touareg. In total, Volkswagen a vandut in Romania 11.198 de unitati in 2005.

VOLKSWAGEN AUTOMOBILE COMERCIALE Caddy, cea mai bine vanduta utilitara

Divizia de automobile comerciale a marcii Volkswagen a inregistrat o crestere de 50,2% a vanzarilor fata de anul 2004. Cel mai popular model a fost utilitara mica, Volkswagen Caddy, 943 de unitati fiind achizitionate in 2005. Luna cea mai importanta la capitolul vanzari pentru Caddy a fost noiembrie, cand vanzarile au atins cota de 130 de unitati.

Pe locul doi s-a situat utilitara Vokswagen LT, din care au fost vandute 647 unitati, iar pe locul al treilea modelul Volkswagen T5, cu 541 unitati.

AUDI - primul loc in segmentul premium la clasele A, B si C

2005 a fost un an plin de succese si pentru marca Audi. Constructorul premium a ocupat primul loc la vanzari in clasele A, B si C. Fata de 2004, Audi a inregistrat o crestere a vanzarilor de 40,5%, cu 1300 de unitati livrate clientilor.

Cel mai de succces model este noul Audi A6, limuzina de clasa mare fiind foarte apreciata de public, cu 434 de unitati livrate proprietarilor. Luna cea mai de succes pentru acest model a fost decembrie, cand 57 de conducatori auto au ales A6.

La fel de apreciat a fost si noul Audi A4, 408 unitati fiind vandute. Al treilea jucator important pentru Audi a fost noul A3 Sportback, versiunea cu cinci portiere a modelului A3 fiind vanduta in 256 de unitati.

SEAT Crestere de aproape 100 la suta

Faptul ca SEAT este o marca a carei popularitate este in continua crestere in Romania este demonstrat si de faptul ca in 2005 vanzarile marcii spaniole in tara noastra au crescut cu aproape 100%, mai precis 95,1 procente.

Cu un total de 2.927 de unitati comercializate anul trecut, fata de 1.500 in 2004, SEAT este, alaturi de Skoda, marca din cadrul Porsche Romania cu cea mai mare crestere pe piata autohtona. Cel mai vandut model al marcii iberice a fost Ibiza, care a intrat in posesia a 1.215 clienti, fiind urmat in clasament de Cordoba, cu 913 unitati si de Altea, cu 239 unitati.

De asemenea, noile modele SEAT lansate in cursul anului 2005, Toledo si Leon, au fost foarte bine primite de iubitorii marcii din Romania, fiind comercializate in 166, respectiv 167 de unitati.
In cazul lui Leon, cuantumul acestor vanzari a fost inregistrat in numai patru luni de zile, lansarea sa comerciala avand loc in luna septembrie.

SKODA Romania, cea mai mare piata pentru Octavia Tour

Anul 2005 a inregistrat un nou record de vanzari pentru Skoda, cresterea fiind de 95,6 la suta fata de anul precedent, cand au fost comercializate 7.570 de masini ale marcii cehe in Romania. Modelul numarul 1 pentru Skoda pe piata autohtona a fost Octavia II, care a fost comercializat in 4.654 de unitati, cel mai mare numar de vanzari ale acestei masini realizandu-se in luna septembrie, cand au fost livrate 506 unitati.

De asemenea, un mare succes de piata a fost repurtat de modelul Octavia Tour, care a fost preferat de 4.577 de romani.
Aceasta performanta a clasat tara noastra pe prima pozitie a importatorilor acestui model de pe piata europeana, locul doi fiind ocupat de Germania, care a vandut jumatate din totalul Skoda Romania.

PORSCHE Cayenne, cel mai de succes model din gama

Marca sportiva a grupului s-a dovedit si in anul 2005 una dintre preferatele romanilor care stiu sa aprecieze calitatile unui supercar. Cu vanzari totale de 88 unitati, Porsche a inregistrat o crestere de 31,34 la suta fata de anul precedent. Cel mai bine vandut model Porsche pe piata autohtona in 2005 a fost Cayenne, care a fost preferat de 67 de romani, cele mai multe unitati, 11, fiind achizitionate in luna decembrie. De asemenea, modelul Carrera a cunoscut 18 vanzari in 2005, in timp ce Boxster a fost comercializat in trei unitati.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri