Unele companii renumite deja folosesc formatul video pentru a intervieva candidatii pentru joburi de la entry-level la functii inalte, scrie wsj.com.

Interviurile video pot fi de doua tipuri, interviuri fata in fata, asa numitele “two-way”, care au loc in timp real, fiind prezenti atat candidatii, cat si angajatorii, si interviuri “one-way”, unde potentialii angajati raspund unui set de intrebari prestabilite fara a fi fata in fata cu un intervievator.

Video-interviurile pentu anagajare au avantajul ca reduc costurile si economisesc timp, dar si dezavantajul ca pot provoca un sir infinit de momente neconfortabile candidatilor.

Sean Beaver, director de resurse umane la compania Kiewit Power, un furnizor de servicii pentru industria energiei, care face recrutari prin intermediul interviurilor one-way, povesteste ca in timpul unui interviu o pisica a sarit pe birou si a trecut prin fata ecranului candidatului. In timpul unui alt interviu sotia unui candidat a aparut in spatele acestuia cu un cos de rufe si si-a intrebat sotul cu cine vorbeste.

Citeste si:

In prezent, in timp ce multi dintre angajatori aleg interviurile live, altii opteaza pentru variant”one-way”, cu sesiuni inregistrate, unde programele de calcultator tin loc intervievatorului.

In cazul acestui tip de interviu, candidatii dau click pe un link si sunt ghidati prin mai multe ecrane, incepand cu o aplicatie practica. Fiecare ecran contine o intrebare diferita si ofera circa trei minute, timp in care candidatul poate da raspunsul.

Interesant este ca interviurile in care atat angajatorul cat si candidatii sunt conectati la web – care au loc in special pe Skype sau alte programe similare – pot furniza o multime de informatii neasteptate.