“Grija manifestata pentru oameni, pentru restul societatii, chiar si grija pentru planeta, toate acestea trebuie sa le dovedeasca un lider. De asemenea, un bun lider trebuie sa aduca valoare el insusi, valoare din punct de vedere al organizatiei. A nu produce valoare inseamna in cel mai bun caz sa ramai pe loc, daca nu chiar sa involuezi. In ceea ce priveste autenticitatea, sunt multi care nu sunt ce ar trebui sa fie. Multi nu sunt facuti sa fie lideri”, a declarat Daniela Cretu (foto).

Ea a precizat ca in cele mai multe cazuri, un om care nu este la locul potrivit nu doar ca nu aduce valoare, dar si ia, in multe feluri.

“Am avut la un moment dat o colega careia i s-a propus o slujba interesanta, pe care putea sa o indeplineasca si chiar isi dorea, dar era intr-o firma mai mare. Spre stupoarea mea, nu a acceptat. Ea a spus ca s-a uitat in oglinda si si-a pus o palarie in cap care ii era cam mare. Asa este si in realitate, este vorba despre un echilibru care trebuie sa existe”, a adaugat aceasta.

Daniela Cretu a precizat ca pe parcursul experientei sale in domeniul resurselor umane a constatat ca una dintre cele mai frecvente probleme cu care se confrunta mangerii este increderea in propria persoana.

“Personal, din ceea ce am vazut, inclusiv oamenii care sunt aroganti si care au reactii puternice, de fapt poarta o armura. Un om puternic nu are nevoie sa arate asta. Daca esti puternic cu adevarat, nu este nevoie sa arati, trebuie sa simti. Chiar si cei care au prea multa incredere in ei, la ei acasa nu maid au dovada de ea si si-o contrabalanseaza printr-o atitudine mai puternica pentru a nu lasa sa se vada”, a afirmat Cretu.

Daniela Cretu sustine ca o solutie la indemana managerilor care se confrunta cu astfel de probleme este coaching-ul.

“Scopul coach-ului este sa-l echipeze pe omul respectiv cu propriile resurse, astfel incat el sa devina independent”, a explicat aceasta.

Situatia ideala in cazul coach-ingului este atunci cand managerul apeleaza la un coach dupa ce indentifica dificultatile cu care se confrunta.

Cu toate acestea, in cele mai multe cazuri, nu se intampla asa.

Citeste si:

“Idealul ar fi ca macar sa stie pe ce domeniu nu le este bine. De obicei, ei vin cu o manifestare, probabil ca cea mai evidenta. Explicand si exemplificand rezulta ca problema nu este acolo unde cred ei, ci in cu totul alta parte”, a mentionat Daniela Cretu.

Legat de contextul economic actual, Daniela Cretu crede ca in prezent oamenii ar trebui sa se regrupeze, sa isi identifice valorile si sa le prioritizeze.

“Suntem intr-o perioada de furtuna, in care ni se intampla niste lucruri pe care ne straduim cu totii sa le intelegem, unele poate undeva candva le-am determinat noi, altele sunt abstracte. In astfel de momente, ar trebui sa aiba loc o regrupare. In mod normal, oamenii se regrupeaza, incerca sa isi gaseasca posturile, valorile, lucrurile la care tin, astfel incat sa le dea o prioritate. In fapt, in Romania am vazut atitudinea in care toti sunt ca niste struti si asteapta ca poate trece”, a mentionat aceasta.

Ea considera ca in perioadele de criza, managerii trebuie sa fie alaturi de angajatii lor si sa ii directioneze.

“Oamenii se uita intotdeauna, fara exceptie catre cel mai puternic. Daca liderul respectiv nu stie strategia, obiectivele, ideile, evident ca situatia se amplifica. De aceea mi se pare absolut normal ca macar liderii sa stie ce au de facut. Nu le este usor, la randul meu sunt si ei oamenii. Si ei au propriile lor intrebari, dar de aceea sunt lideri”, a precizat Daniela Cretu.

Daniela Cretu, fost executiv de top in domeniul financiar-bancar si al asigurarilor, in prezent consultant profesionist implicat in Business Consulting, Leadership Coaching, Training si Speaking, a primit recent certificarea Founding Partner John Maxwell Team pentru Romania.

Portofoliul de servicii oferite de Daniela Cretu include consultanta in business, leadership si dezvoltare organizationala pentru companii mari si foarte mari sau departamente din cadrul unor multinationale (din industria financiar-bancara si a asigurarilor, spre exemplu), precum si consultanta pentru dezvoltare personala (life coaching, career coaching, executive coaching, mentorship) dar si servicii de consultanta in domeniul strategiei de business, organizarii sau reorganizarii pentru companii de tip start-up sau aflate in stadii incipiente de dezvoltare.