“De fapt, aceasta ar putea fi «noua» noua economie. In timp ce noua economie a aparut odata cu era tehnologica, economia de azi este una cu totul diferita, nascuta atat din criza financiara, cat si din sistemelor sistemelor politice cunoscute noua. Capitalismul si comunismul nu mai seamana cu ce erau, ci s-au transformat in noi sisteme care iau fiecare unul din caracteristicile celuilalt. Astazi, diferenta nu mai este facuta de tehnologie, deoarece aceasta se propaga instantaneu, iar diferentele dintre sisteme datorate tehnologiei sunt anulate. Diferenta in noua economie este facuta de forta de munca. Daca ne uitam la definitia clasica a economiei, factorii de productie s-au schimbat ca importanta de-a lungul istoriei: intai a fost pamantul, apoi capitalul. Acum factorul de productie cel mai important este munca.”, a spus Stanciu.

Potrivit acestuia, castigatori in noua economie vor fi cei care utilizeaza forta de munca potrivita cu serviciul sau cu produsul vandut.

"Companiile din ziua de maine vor fi doar fatade pe strada clientului. Sediul poate fi acolo unde este clientul, dar spatele, back-office-ul poate fi oriunde in lume. Odata cu globalizarea pietei muncii, a inceput probabil cea mai mare transformare a economiilor, si asta pentru ca ne implica pe toti. Business-urile vor fi formate din bucati, din «piese de schimb», ca orice produs, dar care vor fi raspandite peste tot in lume. De exemplu: vanzarile s-ar putea afla in Statele Unite, cercetarea si dezvoltarea in Romania, facturarea in Bulgaria, call-center-ul in Ucraina, iar operarea in India. Pentru buna si profitabila functionare a business-ului putem schimba oricand aceste piese", a adaugat Stanciu.

Citeste si:

Wall-Street.ro, cel mai citit cotidian online de business din Romania, s-a relansat sub sloganul “Pentru o noua economie”. Traim intr-o economie in care totul este in schimbare. Este vorba despre noua economie. Provocarile trebuie innoite permanent!

In opinia sa, repozitionarea in contextul economic actual este o masura fireasca.

"Repozitionarea mass-media de business in functie de noile conditii in care traim si muncim este un lucru firesc si, ca participant al mediului de afaceri, ma bucur ca se intampla. Astazi ne intereseaza cu totul altceva, iar valorile economice sunt modificate, mai ales dupa ce am trecut prin experienta crizei. De multa vreme, wall-street.ro este un etalon in media de business, asa ca aceasta repozitionare nu inseamna decat un singur lucru: wall-street.ro a inteles ca ceea ce traim astazi nu mai seamana deloc cu ceea ce am trait ieri, astfel incat se reinventeaza constant tinand cont de feedback-ul primit din piata si de nevoile publicului sau, care sunt intr-o continua schimbare", a incheiat Adrian Stanciu.