Ti s-a intamplat sa aplici un CV online si sa nu primesti vreme indelungata niciun raspuns? Este posibil ca aplicatia ta sa nici nu fi ajuns la angajator. Vezi aici de ce si ce poti face in acest caz, potrivit Business Insider.
Daca aplici entru un job online la nimereala ia in calcul posibilitatea ca nimeni nu se va uita la CV-ul tau, cel putin nu in prima faza de recrutare.

Cele mai multe dintre companiile mari realizeaza o sortare a aplicantilor folosind un sistem de urmarire care scaneaza CV-urile in functie de cuvinte cheie, apoi cele selectate sunt trimise mai departe echipelor de HR.

Aceasta metoda se dovedeste extreme de eficienta intr-o piata unde pentru un singur job candidatii aplica sute sau mii de CV-uri.

Cateva trenduri recunoscute de sefii de HR in domeniul recrutarii sunt urmatoarele, potrivit lui Lauren Weber de la Wall Street Journal,

- 50% dintre aplicantii la un job nu sunt calificati pentru postul la care aplica;
- Sistemele de scanare folosite de companii costa de la 5.000 de dolari la cateva milioane de dolari;
- Aproximativ 90% dintre companiile mari folosesc astfel de sisteme;
- 19% dintre managerii de resurse umane din companiile mici se uita pe majoritatea CV-urilor primite si un procent de 47% vizualizeaza doar cateva dintre acestea.

Ea a mai spus ca in perioada crizei multe dintre companii au taiat din personalul departamentelor de resurse umane si au inlocuit oamenii cu aceste aplicatii, care “scaneaza in functie de cuvinte cheie, dupa fostii angajatori, ani de experienta si educatie pentru a identifica acele persoane care se pot dovedi candidate potriviti. In functie de aceste criteria CV-uri primesc punctaje, iar cele care intrunesc cel mai mic numar de puncte nu trec in runda urmatoare.

Daca vrei sa depui un CV online, foloseste cuvinte cheie din descrierea job-ului si realizeaza aplicatia cat mai simplu pentru a nu induce in eroare sistemul.


Sursa foto: flickr.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri