Fa-ti o lista. Primul lucru pe care trebuie sa il faci dimineata este sa scrii tot ce trebuie sa realizezi in ziua respectiva. Odata ce ai notat totul, separa sarcinile in doua categorii “urgente” si “mai putin urgente” pentru a stabili topul prioritatilor.

Evalueaza valoarea fiecarei sarcini. De cele mai multe ori, realizarea unui lucru de pe agenda iti poate aduce mai multe avantaje decat un altul. De exemplu, poate fi implementata regula potrivit careia realizarea unui obiectiv propus de client poate fi mai important decat a unui intern.

Fii sincer. Atunci cand iti intocmesti lista de prioritati, fii realist. Nu rezolvi nimic daca iti setezi obiective imposibil de stabilit, iar asta nu iti va aduce decat dezamagire.

Citeste si:

Fii flexibil. Pentru a fi capabil sa realizezi o prioritizare eficienta a sarcinilor pe care le ai de dus la indeplinire, trebuie sa dovedesti ca iti poti schimba prioritatile. Ia-le in ordine si decide daca sunt urgente sau nu.

Fixeaza deadine-uri. Cand un proiect este foarte important, este usor sa te lasi prins in detalii si sa aloci prea mult timp intr-un proiect. Daca acorzi prea mult timp unei singure sarcini nu vei avea timp suficient sa te mai ocupi si de celelalte. Fii constient cand faci acest lucru si aplica termene care sa te impiedice sa iti duci la indeplinire si alte obiective.

Sursa foto: freedigitalphotos.net