Cu totii ne dorim sa progresam in cariera si, inevitabil, ajungem la un moment dat la un soi de plafonare, moment in care ne intrebam: Ce este de facut? Care este pasul urmator in cariera mea? Ce anume influenteaza evolutia mea viitoare?

Observand modul in care managerii si antreprenorii din cadrul Programului de MBA Romano-Canadian reusesc sa evolueze permanent, Adriana Dutescu a identificat un aspect important care determina parcursul profesional al unei persoane: relatia profesionala cu seful sau.

"«Cum mai este relatia profesionala cu seful meu?» O intrebare atat de simpla, al carei raspuns este insa atat de important pentru cariera ta! De ce? Arata unde te pozitionezi in acest moment fata de compania unde lucrezi. Daca raspunzi cu indiferenta, chiar usor iritat, poate ca este timpul sa iti pui o alta intrebare: Oare ar trebui sa incerc sa schimb ceva, in aceasta relatie?
De multi ani, la interviurile de angajare, managerii marturisesc ca au in vedere si un criteriu subiectiv de evaluare a unui candidat: «chimia» pe care o construiesc de la prima intalnire cu acesta. Daca relatia nu seful tau nu este una menita sa te provoace profesional, daca ai sentimentul ca esti de «obstructionat» de cele mai multe ori, daca relatia este alterata de «jocuri» ascunse pe care le marturisesti cu naduf prietenilor la o bere, atunci te afli in impas. Cum iti poti schimba seful? Cum il poti ajuta sa iti accepte propunerile, atitudinea? Cum poti influenta «jocul» in favoarea ta ? Daca nu vezi raspunsuri constructive la aceste intrebari inseamna ca, mai devreme sau mai tarziu, vei ajunge sa «pasasesti corabia». Ramane de stabilit daca este alegerea ta – sau a sefului – daca preferi sa amani si sa te ascunzi o perioada", a mai spus ea.

Iata cum se caracterizeaza cele trei tipuri de relatii pe care le poti avea cu seful tau:

Astfel, varianta “Destul de bine” indica o relatie echilibrata de ambele parti: fiecare se preocupa de atingerea obiectivelor stabilite, cu fortele si mijloacele de care dispune. Exista evident si un ridicat nivel de interactivitate, de colaborare, care face ca lucurile sa evolueze asa cum au fost previzionate.

Citeste si:

“Minunat” este modul prin care intelegi sa il rasplatesti pentru aprecierea pe care ti-o arata si pentru sutinerea si sprijinul pe care le demonstreaza in fiecare moment al colaborarii voastre. Ai rezultate bune, te simti incurajat si esti dispus sa oferi din ce in ce mai mult. Cand cei din jur apreciaza lucrurile bune din noi, este remarcabil cat de des le raspundem cu aceeasi moneda.

“Deloc bine” este un raspuns care arata vremuri tulburi in paradis. Daca esti singurul din echipa care are aceasta parere, atunci ar fi bine sa te evaluezi in primul rand pe tine, de ce esti tu “exceptia de la regula” si sa intelegi ce ar trebui sa faci tu pentru a schima situatia. Discutiile cu ceilalti colegi poti ajuta mult in aceasta situatie.

"In general, liderul este cel care trebuie sa aiba in vedere rezolvarea problemelor echipei, motivarea oamenilor, atingerea rezultatelor, el este responsabil de toate aspectele care tin de sinergia si evolutia unei echipe. In schimb, el asteapta dedicarea, implicarea si seriozitatea oamenilor sai, pentru a avea o echipa pe care sa se poata baza in provocarile zilnice ale business-ului. Tu in ce masura ii arati disponibilitatea si dorinta de a depune un efort in acest sens?", spune Adriana Dutescu.

Citeste si despre Trei factori "nevazuti" care influenteaza succesul in cariera

Trei factori "nevazuti" care influenteaza succesul in cariera

Trei factori "nevazuti" care influenteaza succesul in cariera