Victimele isi gasesc scuze, liderii ofera rezulte

1. Leadershipul este foarte simplu.

In ultimele ore din viata, sunt doua lucruri la care va veti gandi: Cat ati realizat comparativ cu potentialul pe care il aveti, comparativ cu talentul si darurile pe care le aveti si cati oameni ati ajutat, cata valoare ati creat.

Daca toate lucrurile pe care le faceti acum le vedeti ca fiind importante, s-ar putea ca la finalul vietii sa va dati seama ca acestea au fost cele mai putin importante.

2. Leadership-ul este despre cum gandesti, nu este un titlu, este despre pasiuni, este despre a fi pozitiv.

3. Am cunoscut o femeie in Africa de Sud. Nu avea prea multe, facea curatenie la hotel, dar facea asta ca si cum era cel mai important lucru din lume. Leadership este ceea ce faci cand nimeni nu te priveste. Fiecare poate inova, poate picta precum Picasso.

4. Victimele isi gasesc scuze, liderii ofera rezulte. Poti face pe victima sau poti fi lider, dar nu le poti face pe amandoua.

5. Micile imbunatatiri zilnice aduc rezultate uimitoare in timp.

6. Multi oameni au uitat sa fie umani.

Sharma despre noile reguli in leadership:

1. Nu sunteti platiti doar pentru a lucra, sunteti platiti ca sa va fie frica.
Daca nu va este frica macar o data la sapte zile, inseamna ca nu inovati foarte mult. Omorati confortul, asumati-va riscuri. Victimelor le este frica de schimbare, liderii sunt provocati de schimbare.

2. Vechiul model de leadership spunea ca trebuia sa ai o functie ca sa faci schimbari. Ca sa fii vizionar, daca vrei sa faci schimbari, daca vrei sa inovezi, nu ai nevoie de o functie.
Victimele spun ca nu ele sunt la conducere, ele acuza in loc sa ofere rezultate. Marimea functiei este mai putin importanta decat impactul pe care il aveti.

3. Succesul unui geniu este concentrarea. Multi sunt ocupati cu Facebook, cu iPhone-ul, cu mesajele de pe telefon.
Liderii nu sunt ocupati cu “sunt ocupat” (being busy), ei vor sa aiba impact.
Steve Jobs s-a uitat la toate produsele Apple si a spus ca se va concentra doar pe anumite produse. Concentrati-va pe rezultate tangibile. Leadershipul este despre impact si rezultate.
La finalu zilei ne intereseaza daca am facut sau nu anumite lucruri. Cheia este executia.

4. Primul vostru avantaj in fata competitiei este echipa, abilitatea de a creste lideri mai repede decat competitia.

Daca aveti 20 de oameni, uitati-va la ei ca la o companie cu 20 de lideri. Slujba voastra ca lideri este sa cresteti lideri.

5. Leadershipul este simplu, este despre trei lucruri- inspiratie, influenta si impact.

Citeste si:

Cat de mult va inspirati angajatii? Trebuie sa fiti un exemplu pentru angajati. Daca vreti ca ei sa inoveze...voi cat de inovativi sunteti?

Larry Page (n.red.cofondator si CEO al Google) spunea ca tututor celor care au avut o idee care s-a dovedit revolutionara sau cu foarte mare succes li s-a zis la inceput ca sunt nebuni.

Lucruri pe care le fac liderii care nu au functie

1. Fiti atat de buni in ceea ce faceti astfel incat ceilalti sa nu isi poata lua ochii de la voi.
Slujba voastra, oricare ar fi, este un mod de a va arata talentul. Cati dintre voi isi vad slujba ca pe ceva artistic?

2. Schimbati lucrurile sau veti fi schimbati.
Schimbati modelul de business, modul in care conduceti oamenii.

3. Setati-va o gandire in care sa nu aveti scuze pentru lucrurile pe care nu le-ati facut.
Este un mit ca geniile au un coeficient de inteligenta mare, ceea ce fac geniile vine din coaching, din cultura, practica si devotament. Daca va spuneti de multe ori un lucru, veti ajunge sa credeti asta.
Nu sunteti facuti sa fiti mediocri. Vreti sa ajungeti la finalul vietii si sa va ganditi ca ati petrecut-o facand lucruri mediocre?
Jobul nostru este sa fim lideri, sa inspiram oamenii.

4. Nu mai fiti dependent de lucrurile care va distrag.
Sa fii depedent de e-mail, SMS este ca si cum ai fi dependent de cocaina. Suntem distrasi la fiecare 11 minute. Insa geniile au o mare capacitate de a se concentra.
Facebook si Twitter ne-au facut dependenti de a fi distrasi. Ceea ce va costa succesul, banii este faptul ca va verificati e-mailul, mergeti pe internet dimineata cand aveti cea mai multa energie.
In primele 90 de minute dupa ce va sculati, nu stati pe e-mail, ganditi-va la oportunitati, la lucrurile care aduc schimbari. Iar cel putin o ora pe zi, relaxati-va.

5. Lasati oamenii mai bine decat i-ati gasit. Businessul unui business este dat de oameni. O echipa inseamna chimie, aveti grija de relatii, iar banii vor veni. Businessul este conversatie. Daca pierzi asta, pierzi.

Oamenii uita ce le spuneti sau ceea ce faceti, daca nu vor uita niciodata cum ii faceti sa se simta.

Cercetarile pe oamenii in varsta arata ca acestia spun adesea ca le-ar fi placut sa fie mai iubitori, mai amabili, mai politicosi, sa-i fi tratat pe ceilalti mai bine. Daca majoritatea oamenilor nu mai fac aceste lucruri, nu inseamna ca nu trebuie sa le facem. Multi oameni nu spun <<multumesc>>, <<te rog>>, nu se mai uita in ochi. Tehnlogia este minunata, dar cum este cu umanitatea?

Daniel Goleman a scris despre ce este un lider in Harward Business Review. El spune ca marile performante nu sunt date de IQ. Succesul unui lider este dat in proportie de 90% de inteligenta emotionala, de calitatea ascultarii, de abilitatea de a fi inspirational, de a provoca oamenii sa faca lucruri pe care nu credeau ca le pot face.

Cine este Robin Sharma:

Robin Sharma este unul dintre cei mai importanti specialisti in domeniul leadershipului, autor al 11 carti despre dezvoltare profesionala. Lucrarile sale au fost publicate in peste 50 de tari si 75 de limbi, propulsandu-l catre statutul celor mai cititi autori din lume.

Cartea sa, „Calugarul care si-a vandut Ferarri-ul”, este un bestseller international care a fost vandut in milioane de exemplare.

A fost ales numarul doi intr-un top al celor mai importanti experti in leadership intr-un studiu independent realizat de leadershipgurus.net (impreuna cu Jim Collins, John Maxwell si Jack Welch).

Printre clientii sai se numara numeroase companii din clasamentul Fortune 500, precum Microsoft, GE, NIKE, BP, FedEx si IBM sau organizatii precum NASA, Yale University si Harvard Business School.

Sursa foto: Robin Sharma