Nu le permite accesul la rapoarte financiare

Pe langa faptul ca nu este o miscare inteligemta sa permiti accesul unui angajat temporar la documente financiare importante, acest date trebuie sa fie perfecte. Asadar, daca nu ai un intern cu pregatire foarte buna pe domeniul financiar, pe care stii ca il vei angaja dupa perioada de proba, nu ii pune la dispozitie rapoarte financiare.

Evita sa pui un intern imaginea companiei

Daca firma trece printr-un moment dificil, un membru din echipa de managment ar trebui sa gestioneze aceasta situatie, nu un stagiar. Evita sa folosesti un intern pe post de imaginea companiei. Pe langa faptul ca el este in companie doar pe termen limitat, rareori poate fi capabil sa aprecieze viziunea companiei in modul in care o face un angajat.

Nu-i implica in parteneriate si aliante

Citeste si:

Cand vine vorba de punerea la punct a unor noi parteneriate de afaceri sau aliante, este bine ca internii sa nu fie amestecati. Astfel de decizii au o importanta destul de mare, in special financiara, si trebuie sa te asiguri ca te aliezi cu oamenii potriviti pentru motivele potrivite.

Nu incerca sa ii transformi in oameni de vanzari

Poate fi tentant sa folosesti fiecare membru nou dintr-o echipa, intern sau nu, in activitati care genereaza venituri, in special daca esti o firma mai mica sau un start-up. Cu toate acestea, nu este recomandabil sa puneti un intern in relatie directa cu un client, intrucat aceasta sarcina presupune cultivarea in timp a relatiilor si un stil de negociere pe care il poti avea doar daca ai experienta.

Tine-i departe de clienti

Stagiarii nu trebuie sa interactioneze aproape niciodata direct cu clientii companiei. Cumparatorii trebuie sa dezvolte relatii cu tine, nu cu angajati care raman un termen limitat in companiei. Pune-i mai bine sa faca rapoarte pe care sa ti le prezinte si daca iti confirma cunostintele, abia atunci ii poti trimite in fata clientilor.

Nu-i pune sa-ti curete baia

Tinerii aflati in practica in companii sunt acolo pentru a invata, in timp ce ofera valoare companiei. Ei nu sunt veniti in companii pentru a face munca de asistent personal, agent de curatenie sau instalator. Da-le internilor sarcini interesante care ii vor ajuta sa creasca si sa ajute compania. Cea mai simpla cale prin care poti pierde un intern sau prin care iti poti strica imaginea in fata unor potentiali interni este sa profiti de acesta.