Conform cercetarilor din cadrul Universitatii Michigan, crearea unui brand personal puternic are la baza punctele tale forte care sunt valorificate de catre piata si societate, in mod activ. "Nu mai putem astepta ca alti oameni sa ne creasca vizibilitatea profesionala, sa ne amplifice tocmai aceste puncte forte", spune Marin

Potrivit acesteia, o perspectiva falsa asupra personal branding-ului este faptul care prezinta o imagine creata si mai putin reala. Astfel, este necesara introducerea conceptului de brand autentic, aceasta insemnand ca atunci cand te gandesti sa iti administrezi imaginea proprie intr-o modalitate profesionista si consecventa, te uiti mai intai la tine si la ceea ce exista pretios in stilul tau de lucru si de a trai. Deci, amplifici ceea ce ai mai bun, in mod autenticiti descoperi punctele forte si investesti in acestea in mod constant.

Un brand autentic se construieste prin comunicare constanta si consecventa, pe toate canalele relevante. Dincolo de zona online, care iti ofera o parte importanta a dezvoltarii unui brand puternic, afacerile se construiesc in continuare pe relatiile dintre oameni. Prezenta personala si construirea unei relatii de durata cu partenerii de business fac diferenta intre un brand sustinut si unul care se zbate sa supravietuiasca.

O retea de afaceri functionala este unul din trece imai importanti piloni care sustin brandul personal, investitiile de timp si efort in aceasta directie trebuie facute periodic si directionat.

4 sfaturi care ajuta la construirea si cresterea unor astfel de relatii

Creeaza-ti o retea de afaceri inainte sa ai nevoie de una. Networkingul este o activitate care impune durata necesara crearii unei relatii de incredere cu persoane nou cunoscute. Adesea ne asteptam sa beneficiem de relatii de afaceri fara a investi timp si efort in a le crea sau a le mentine. Networkingul se face constant si are la baza relationarea cu persoane pe care le consideri valoaroase, cu care simti ca ai ceva in comun si carora le poti oferi ceva valoros din ceea ce ai, faci sau esti tu.

Citeste si:

Asigura-te ca relatiile de colaborare sunt mutual avantajoase. Avem tendinta de a folosi resursele oferite de ceilalti oameni fata a da ceva in schimb. Putem consindera ca nu avem ceva cu care sa echivalam ceea ce am primit, insa este vital sa incercam sa oferim expertiza si resursele noastre pentru a mentine colaborarea echilibrata. Nimanui nu ii place sa fie dator si relatia se poate degrada pe baza sentimentelor de neechitate care se nasc. Spune "multumesc" cand ai primit ajutor si gandeste-te creativ cum poti recompensa persoana care te-a ajutat.

Lasa-ti la o parte discursurile de vanzare. La evenimentele de networking oamenii nu merg pentru a le fi vandut ceva. Nimeni nu vrea sa fie bombardat cu cat mai multe oferte in 90 de minute.Ceea ce poti face in schimb este sa vorbesti despre ceea ce te pasioneaza la businessul tau si de ce lucrezi cu anumite persoane - cu “target marketul” tau. Apoi afla informatii despre persoana cu care discuti. Aceasta poate reprezenta o resursa valoroasa mai tarziu sau poate deveni un prieten “master mind”, cu care sa discuti strategii de afaceri sau sa iti solutionezi probleme ardente.

Reconecteaza-te. Se poate intampla sa intalnesti oameni pe care i-ai vazut la diferite evenimente sau in diferite contexte, cu care nu ai avut ocazia sa conectezi cu adevarat. Acum poate fi momentul pentru a stabili o relatiesi a cunoaste persoanare spectiva. Foloseste-te de o zi de nastere, de un nou serviciu sau de o noua perspectiva asupra businessului tau, pentru a oferi valoare celor langa care ai vrea sa traiesti si sa faci afaceri fructoase, bazate pe incredere.

Networking-ul este doar un element al unui mix mai complex. Dezvoltarea unui personal brand incorporeaza multe alte elemente definitorii precum prima impresie, pozitionare, comportament convingator, diferentiere..

Ludmila Marin– Change Facilitator for Competitive Managers, certificata de Noble Manhattan Coaching de 4 ani, are peste 1.000 de ore de dezvoltare a managerilor, care obtin atat rezultate in afaceri cat si in zona personala. De asemenea, este trainer acreditat CNFPA, organizand ateliere de auto-dezvoltare.