Printre tarile care participa la acest concurs se numara Franta, Belgia, Polonia, Spania, Romania, Slovacia, Rusia, Egipt, Iordania si Senegal. Practic, fiecare tara selecteaza cate o idee pentru patru categorii: clienti, angajati, retea si cea mai buna implementare la nivel de grup.

Ulterior, angajatii din tarile participante voteaza online ideea pe care o prefera.

“Am lansat aceasta initiativa pentru ca angajatii sa propuna idei care sa imbunatateasca felul in care lucram. Am decis sa o lansam in 2007 in Franta, si s-a extins gradual, iar acum este in 12 tari. Insa ce este cel mai dificil nu este sa ai idei, ci sa le implemenezi. Iar in functie de idei, unele se concretizeaza, iar altele nu”, afirma Jean-Philippe Vanot, deputy CEO pe domeniile quality si CSR in cadrul operatorului France Telecom, care detine Orange Romania, cel mai mare jucator pe piata locala de telecom.

Astfel, idei care au fost create de angajati din anumite tari ajung sa fie implementate in una sau mai multe filiale ale companiei. De exemplu, ideile unor angajati din Polonia au fost utilizate in tari precum Coasta de Fildes sau Iordania.

“Deocadamta nu am avut idei ale unor angajati din Romania care sa fie implementate in mai multe tari, dar sunt discutii pentru mai multe idei din zona tehnica. De asemenea, sunt idei ale unor angajati din alte tari, pe care acum le studiem si vedem cand este oportun sa le lansam”, afirma Angelica Mirica, HR Service Delivery Expert, cea care s-a ocupat de lansarea programului in Romania si care este manager de proiect pe acest program.

Citeste si:

Din 2010, de cand competitia include si Romania, angajati filialei locale a Orange au propus circa 700 de idei, cele mai multe fiind idei (aplicatii, produse, servicii, noi pachete) care vizeaza in general zona de marketing, clientul final sau experienta utilizatorului

Deocamdata niciuna dintre aceste idei nu a fost lansata comercial, insa doua dintre ele vor fi lansate in urmatoarea perioada ca servicii separate.

Managerul adauga ca unul dintre avantajele acestui program este ca uneste oameni din departamente diferite si le ofera angajatilor oportunitatea de a-si dezvolta si prezenta ideile .

“De exemplu, angajati din departamentul de relatii cu clientii sau din magazine vin cu idei care fac referire la marketing. Aceste proiect este o oportunitate prin care ei pot face management de proiecte, pot face planuri de business, pe care apoi le pot prezenta in fata top managementului. Cele mai multe idei au venit de la oameni din zona de frontline, de la angajati care lucreaza cu clienti. Au fost si angajati care au fost promovati dupa ce au participat. De exemplu, o colega care lucra in zona de quality a devenit manager de proiect”, mai spune Angelica Mirica.