Toate aceste caracteristici ale unei persoane pot fi aflate prin interpretarea scalei „Curizitate intelectuala” din Profilul de Personalitate Hogan. Aceasta scala reflecta masura in care o persoana poate parea curioasa, aventuroasa si inventiva.

Care este legatura dintre personalitate si reputatie?

Care este reputatia unei persoane cu scor mare pe scala Curiozitate intelectuala?

Scorurile inalte desemneaza o persoana vizionara, imaginativa si creativa, care se plictiseste usor si care nu acorda atentie detaliilor. Printre aspectele pozitive ale unei asemenea persoane se numara curiozitatea, deschiderea la noi informatii din domenii diferite, imaginatia, creativitatea, existenta unor interese variate, abilitatea de a vedea lucrurile din perspective multiple. Totodata, aceste persoane par agere la minte si descurcarete, analitice si pot face conexiuni inspirate si inovative intre informatii si date care aparent nu au nicio legatura. Tind sa rezolve problemele prin conceptualizare si brainstorming. Gandesc lucrurile strategic, inteleg si vad viziunea de ansamblu, dar si implicatiile pe termen lung ale unei actiuni. Adesea, manifesta un interes fata de ideile speculative. Sunt percepute ca fiind populare si sofisticate, cu toate ca ideile lor uneori pot parea lipsite de aplicabilitate.

Ca puncte negative, o persoana cu scor mare pe scala curiozitate intelectuala poate parea uneori ne-practica, lipsita de atentie fata de detalii. Mai mult, se plictiseste usor si nu ii place partea de implementare, fiind un slab executant. Avand tendinta de a fi mult prea analitica are probleme in luarea deciziilor. Nu are rabdare cand vine vorba de detalii si ii lipseste toleranta fata de rutina.

Ce se poate spune din punct de vedere reputational despre o persoana cu scor mic pe scala Curiozitate intelectuala?

Scorurile joase reflecta simt practic si capacitatea de a-si pastra interesul fata de activitati sau lucruri pe perioade lungi de timp. O astfel de persoana are interese foarte clare si bine delimitate, nu se plictiseste usor, avand o buna toleranta fata de activitatile repetitive. Se concentreaza pe implementare si are un simt pragmatic foarte bine conturat. Are tendinta de a folosi strategii si solutii care au dat rezultate bune in trecut si care s-au dovedit eficiente si de a rezolva sarcinile intr-un mod practic (hands-on), implicandu-se profund in implementare. Poate avea o buna influenta in brainstorming-ul ideilor astfel incat acestea sa poata sa asigure rezultate reale, aplicabile.

Punctele slabe ale unei asemenea persoane sunt date de faptul ca are o arie ingusta de interese si de multe ori nu reuseste sa ia in considerare imaginea de ansamblu, poate sa nu aiba viziune si nu apreciaza ambiguitatea, manifestand un disconfort in astfel de situatii, preferand lucrurile foarte clare si exact definite. Utilizeaza metode familiare, pe care le-a experimentat in trecut si care au dat rezultate.

Cand apar deraierile manageriale?

Daca vorbim de persoane aflate in pozitii de management, este extrem de important ca toate aceste trasaturi de personalitate sa fie auto-constientizate intrucat implicatiile negative ale scorurilor ridicate, dar si ale celor scazute sunt de luat in seama intrucat pot conduce managerii respectivi spre esec.

Citeste si:

Ce fel de manager poti fi daca ai un scor ridicat pe scala Curiozitate intelectuala si nu iti gestionezi corespunzator impulsurile creative? Genul de manager excentric, care are un milion de idei bune, dar rareori sunt puse in aplicare; care a implementat multe initiative importante, dar nu le-au dus la bun sfarsit; care din cauza stilului impredictibil si neconventional de conducere ii induce pe cei din jur in eroare si care incurca lucrurile, incapabil de o ierarhizare a sarcinilor; care refuza sa se supuna normelor organizationale si, prin urmare, sa se schimbe.

De cealalta parte, se afla mangerul cu scor mic pe scara Curiozitate intelectuala, managerul care doreste sa fie popular, pe placul tuturor. Specific acestor lideri le este faptul ca echipele formate de ei inlatura iute ideile conflictuale sau suparatoare, creand un mediu de lucru monoton; dezbat problemele fara a avea o pozitie ferma; le comunica celorlalti ca neintelegerile si conflictele sunt nedorite pana la punctul in care emotiile puternice sunt rareori exprimate. Managerii care doresc sa fie pe placul angajatilor au tendinta de a face promisiuni foarte usor, de a incheia intelegeri la orice pas pentru a evita, astfel, conflictele si situatiile tensionate. Insa, le este imposibil sa indeplineasca toate aceste promisiuni, ci doar o parte dintre ele. Prin urmare, pierd sprijinul propriilor angajati, deoarece acestia realizeaza ca managerii de acest fel promit mai mult decat pot onora: tot ce isi doresc este sa evite neplacerile si nu sunt interesati sincer sa ii ajute pe oameni sa evolueze sau sa obtina ceea ce isi doresc.

Liderii trebuie sa constientizeze ca aceasta trasatura le poate aduce un succes rasunator, insa la fel de bine poate fi un factor pentru un eventual esec atunci cand nu este tinuta in frau. Tocmai de aceea, este bine sa o constientizeze si sa stie care sunt comportamentele toxice pentru a le gestiona mai bine. O evaluarea de personalitate este foarte utila in acest demers intrucat poate constitui cadrul perfect pentru auto-constientizare.

Iuliana Manza (foto) este responsabil de comunicare in cadrul Hart Consulting, partener autorizat al Hogan Assessment Systems in Romania si Republica Moldova. In exclusivitate pentru wall-street.ro, semneaza articole publicate in sectiunea Cariere.

Hart Consulting ofera servicii de consultanta in arii precum: selectie (ROI, studii de benchmark intern, evaluari de personalitate si de abilitati), programe de evaluare si dezvoltare la nivel individual si de echipa (profile de leadership Hogan Assessment, 360 feedback, Assessment & Development centers, coaching), studii organizationale, coaching, seminarii pe tematici de HR.

Sursa foto: Freedigitalphotos.net