Ori, dimpotriva, atunci cand apare o sarcina noua la job preferi sa ii intrebi pe colegi sau pe cei apropiati daca au trecut prin situatii similare, optiunea de a te indrepta catre o carte de specialitate fiind ultima de pe lista? Orice proces de invatare formala pare pentru tine o corvoada?

Toate aceste caracteristici ale unei persoane pot fi aflate prin interpretarea scalei „stil de invatare” din Profilul de Personalitate Hogan.

Aceasta scala reflecta masura in care unei persoane ii plac activitatile de invatare, apreciaza educatia ca scop in sine sau modul in care prefera sa fie la curent cu tot ce e nou intr-un domeniu anume.

Care este legatura dintre personalitate si reputatie?

Care este reputatia unei persoane cu scor mare pe scala stil de invatare?

Scorurile ridicate indica placerea de a citi si de a studia. Sunt persoane care apreciaza si se bucura de educatia formala. Le place sa fie permanent informate si mereu la curent cu noutatile, cu evolutiile tehnologice sau stiintifice. Au mereu la indemana o revista stiintifica sau despre natura si calatorii, se uita la documentare, se entuziasmeaza cand afla sau descopera lucruri pe care nu le stiau, au pasiuni legat de zona stiintica si isi investesc economiile in carti de specialitate si aparate precum gadget-uri recent lansate, telescoape sau microscoape.

Cu reputatia la control: Cat de stabil esti sub presiune

Cu reputatia la control: Cat de stabil esti sub presiune

Pe de alta parte, par a fi intoleranti fata de cei mai putin informati pentru ca ei sunt aceia care “le stiu pe toate”, carora nu le scapa nimic. Totodata, rationalizeaza excesiv lucrurile, abunda in informatii, insa nivelul de cunoastere cu privire la un aspect este destul de superficial. Pot fi usor distrasi de subiecte care nu au legatura cu aria lor de interes, insa atentia lor fata de acestea este justificata de dorinta lor de a cunoaste de dragul cunoasterii.

Cum s-ar descrie o persoana cu scor mare pe scala stil de invatare? Sau ce moto l-ar putea defini?
Un posibil raspuns ar fi: „Nimic nu e mai practic decat o teorie buna” (Kurt Lewin)

Cum sunt percepute persoanele cu scor mic pe scala stil de invatare?

Persoanele cu scoruri scazute manifesta mai putin interes pentru educatia de tip formal si se bazeaza mai mult pe invatarea practica.

Citeste si:

Le place mai mult sa dobandeasca noi abilitati decat teorii si au o abordare tactica. Se bucura de avantajele unei experiente de invatare foarte aplicate, abordand oportunitati de invatare cu un obiectiv clar in minte si foarte bine conturat.

Nu invata ceva de dragul de a sti mai mult, ci doar daca sunt convinsi ca aceasta actiune are un beneficiu sau un impact direct in activitatea lor. Invatarea pentru ei este tratata din punct de vedere strategic si sustin acest efort doar in cazul in care este absolut necesar. In activitatea lor prefera sa foloseasca abilitati, si nu concepte noi.

Printre dezavantajele unui asemenea scor ar fi faptul ca ei privesc educatia formala mai mult ca „un rau necesar”, iar in general nu invata citind, ci facand. Pot avea un numar limitat de subiecte de interes. Iar pentru a se implica intr-un proces de invatare trebuie sa fie impinsi de la spate pentru a sesiza si constientiza oportunitatile care se ivesc astfel.

Cum s-ar descrie o persoana cu scor mic pe scala stil de invatare? Sau ce moto l-ar putea defini?
Un posibil raspuns ar fi: „Practica este cel mai bun profesor”.

Cand apar deraierile manageriale?

Implicatiile acestei dimensiuni in zona de management nu sunt de neglijat, putand sa apara deraieri care conduc la esec personal, de echipa si chiar organizational.

Atunci cand avem de a face cu un manager cu scor ridicat la stil de invatare putem vorbi de factori care infraneaza succesul dati de faptul ca isi aloca un timp imens pentru zona de cercetare si documentare atunci cand au ceva de facut, analizand situatiile din perspective multiple, insa amanand constant luare unei decizii. De asemenea, sunt foarte usor de distras de la punctul lor de focus principal, fiind atrasi mereu de a cunoaste alte lucruri. Astfel, se disipa in tot felul de activitati, iar perfomanta intarzie sa apara. Se ingroapa in carti, documente, traininguri, analize si uita sa actioneze.

La polul opus, sunt managerii cu un scor scazut pe scala stil de invatare care elimina orice teorie, abordarea lor mergand pe ceea ce s-a facut deja si si-a dovedit aplicabilitatea. Riscand astfel sa neglijeze descoperiri stiintifice sau tehnologice care pot avea impact semnificativ in business.

Cum pot fi evitate aceste deraieri?

Totul porneste de la constientizarea comportamentelor cu implicatii negative in business. O evaluarea de personalitate este foarte utila in acest demers intrucat poate constitui cadrul perfect pentru auto-constientizare. Si in urma acestei evaluari pot fi identificate comportamentele care trebuie continuate, dar si cele care trebuie oprite sau tinute in frau.